استاد دانشگاه تهران به عضویت شورای سیاستگذاری علمی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی درآمد

۱۴۰۱/۱۰/۰۴ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۱۵۱۱۲
استاد دانشگاه تهران به عضویت شورای سیاستگذاری علمی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی درآمد
دکتر طیبه مصباح‌زاده دانشیار گروه احیای مناطق خشک و کوهستانی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان اولین ایرانی به عضویت شورای سیاست‌گذاری علمی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل متحد (UNCCD) درآمد.

خبرگزاری برنا؛ شورای سیاست‌گذاری علمی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ توسط کنفرانس دولت‌های عضو این کنوانسیون به منظور ارتباط با جامعه دانشگاهی و دریافت توصیه‌های علمی نمایندگان آنان برای تصمیم‌گیر‌ی‌های مجمع در رابطه با بیابان‌زایی، خشکسالی و تخریب اراضی شکل گرفته است.

شورای سیاست‌گذاری علمی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل متحد متشکل از ۲۵ عضو اصلی و ناظر است که ۱۰ نفر از اعضا در واقع ۱۰ دانشمند مستقل هستند که از طریق فراخوان عمومی و با رعایت اصول توزیع جغرافیایی توسط هیأت رئیسه کمیته علم و تکنولوژی کنوانسیون انتخاب می‌شوند.

دکتر طیبه مصباح‌زاده نیز اولین ایرانی است که در انتخاب تازه این ۱۰ عضو، به عضویت شورای سیاستگذاری علمی (SPI) کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل متحد به مدت سه سال انتخاب شده است.

۱۵ نفر دیگر از اعضای این شورای علنی شامل پنج دانشمند مستقل معرفی شده از جانب گروه‌های منطقه، پنج عضو هیأت رئیسه کمیته علم و تکنولوژی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل متحد به عنوان سیاستگذار و پنج نماینده سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و یا سازمان‌های تخصصی ذی‌ربط به عنوان ناظر می‌شود.

دکتر طیبه مصباح‌زاده درباره فعالیت شورای سیاست‌گذاری علمی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل متحد، می‌گوید: «این شورای سیاستگذاری علمی، خط‌مشی‌های علمی را برای سیاستگذاران و سیاستمداران روشن می‌کند و یک چارچوب علمی به آنها می‌دهد تا در بحث‌های بیابان‌زایی، تغییرات اقلیمی، خشکسالی و طوفان‌های گرد و غبار بتوانند بهترین پیشگیری‌ها را در دستور کار قرار دهند و در آینده بهترین راه‌حل‌ها را انتخاب کنند.»

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز