دعوت نامۀ معاون علمی رئیس جمهور برای نخبگان

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ۲۰:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۱۵۷۵۵
دعوت نامۀ معاون علمی رئیس جمهور برای نخبگان
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: دانشگاه صنعتی شریف، همواره یک نگین درخشان و قطب تاثیر‌گذار در پرورش جوانان و حل مسائل پیچیده فناوری در کشور است

خبرگزاری برنا- زهرا وجدانی؛ مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت هفتۀ پژوهش، روز گذشته با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، رسول جلیلی رئیس این دانشگاه و تعدادی از مسئولین دانشگاه در محل سالن استاد ربیعی برگزار شد، در این مراسم از پژوهشگران، طرح‌های علمی و مراکز پژوهشی برگزیده دانشگاه شریف تجلیل به عمل آمد.

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور در حاشیۀ این مراسم به خبرنگار برنا گفت: دانشگاه شریف همواره مانند یک نگین درخشان در کشور درخشیده است. این دانشگاه طی‌ سال‌های متمادی در تحولات حوزۀ علم و فناوری کشور مؤثر بوده است، روندی که امیدوار به ادامۀ آن با امتداد رویۀ تربیت جوانان متخصص و پرورش استادان خوب هستیم.

وی افزود:  مجموعۀ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و بنیاد نخبگان به طور قطع حساب ویژه‌ای روی فعالیت‌های علمی، پژوهشی و عملیاتی دانشگاه صنعتی شریف باز کرده است. باید اذعان کرد که عموم فعالیت‌های این دانشگاه هدفمند و بازار محور هستند به همین جهت مشتری مشخصی نیز دارند اما برای آن دسته از فعالیت‌هایی که عرضه محور هستند نیز برنامه ارائه محصولات به دستگاه‌ها و صنایع کشور و بازارهای خارجی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم. 

رئیس بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به این سوال که برای حمایت از پژوهشگران نخبه و خلاق چه برنامه‌هایی در دست اجرا است به خبرنگار برنا گفت: بنیاد ملی نخبگان به منظور اجرای این مهم طرح های مختلفی را تدوین کرده و در دست اجرا دارد، مشوق‌هایی مانند جذب نخبگان هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها، پرداخت کمک هزینه علمی به پژوهشگران، حمایت از شرکت‌های خلاق همگی جهت حمایت از نخبگان علم و دانش وجود دارد بنابراین باید تأکید کند که فضای حمایت باز است.

معاون رئیس جمهور در خاتمه ضمن دعوت از همۀ افراد خلاق و سرآمد برای نقش‌آفرینی در این بستر آماده، خاطرنشان کرد: مجموعۀ معاونت و بنیاد ملی نخبگان طرح‌های جدیدی را هم برای حمایت از نخبگان مستعدان برتر در نظر گرفته‌اند از جمله حمایت‌هایی برای ایجاد فرصت در راستای ارائه محصول یا خدمت آن‌ها به بازار واقعی که موضوع مهمی است، تأکید می‌کنم که این مشوق‌ها مستمر هستند و متوقف نخواهند شد، در نهایت از همۀ عزیزان دعوت می‌کنم با مراجعه به بنیاد نخبگان از طرح‌ها و تسهیلات مختلف این نهاد مطلع شوند و استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز