جلوگیری از خروج ارز از کشور با کاتالیست‌های آلومینا!

۱۴۰۱/۱۰/۱۵ - ۲۳:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۱۹۳۶۹
جلوگیری از خروج ارز از کشور با کاتالیست‌های آلومینا!
شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان با داشتن پتانسیل تولید انواع کاتالیست‌ها به ویژه کاتالیست آلومینا موجب قطع وابستگی به خارج و صرفه‌جویی ارزی شده است. این شرکت برای کاتالیست اکتیو آلومینا پروموت شده با آهن و کاتالیست بازیابی سولفور موفق به دریافت گواهی‌نانومقیاس شده است.

خبرگزاری برنا؛ ترکیبات گوگرددار نظیر دی سولفید هیدروژن سمی و خورنده هستند و باید از ترکیبات نفتی جداسازی شوند. برای شیرین‌سازی گازهای ترش باید ترکیبات گوگرددار را از فرآورده‌های نفتی حذف کرد. یک روش سوزاندن گوگرد است که اثرات زیست‌محیطی به همراه دارد و به جای آن می‌توان از بازیابی گوگرد استفاده کرد. مهم‌ترین فرایند گوگردزدایی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ها، فرایندی به نام کلاوس است که در آن گوگرد از هیدروژن سولفید موجود در گاز طبیعی و در گازهایی که به‌عنوان فراورده‌های جانبی طی پالایش نفت خام تولید می‌شوند، استخراج می‌شود. بازیابی به روش کلاوس می‌تواند ۹۲ تا ۹۵ درصد گوگرد را حذف کند. محصول گوگرد به دست آمده از این روش هم قابل استفاده بوده که از نظر اقتصادی به‌صرفه است.

با بهبودهای صورت گرفته در آلومینای فعال و استفاده از فناوری نانو، گونه‌های پیشرفته‌ای از این محصول به‌عنوان کاتالیست اصلی در پروسه بازیابی گوگرد به روش کلوس مورداستفاده قرار می‌گیرد. آلومینای فعال (Activated Alumina) از پرکاربردترین مواد جاذب در صنایع مختلف است و از دیرباز در صنایع هوای فشرده، اکسیژن‌سازی، حذف کلر، فلوئور و آرسنیک از ترکیبات گازی و مایع مورداستفاده قرار ‌گرفته است.

از جمله مزایای کاتالیست‌های این مجموعه هم‌ترازی کیفی و قیمت بسیار پایین‌تر در مقایسه با محصولات خارجی و در دسترس بودن تولیدکننده با توجه به شرایط تحریمی است که می‌تواند دغدغه صنایع داخلی را در خصوص کمبود محصولات موردنیاز مرتفع نماید.

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد و معادن، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع هوای فشرده و صنایع نسوز عمده‌ترین صنایع مصرف‌کننده محصولات این شرکت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما