افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی

۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۰:۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۱۹۵۶
افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: سامانه یکپارچه خدمات دانش بنیان طراحی می شود.

خبرگزاری برنا؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی و هم افزایی با بانوان کارآفرین شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناوری که شب گذشته در محل معاونت علمی برگزار شد گفت: بانوان و زنان در قبال آقایان مأموریت‌ها و مسئولیت‌های بیشتری در جامعه بر عهده دارند و یک زن برای فعالیت در جامعه با مشکلات و موانع بیشتری مواجه است.

وی افزود: اگر به زنان توجه ویژه‌تری داریم به دلیل ضعیف بودن آنها نیست بلکه معتقدیم که بانوان ارزشمندترند و در زمینه کارآفرینی موفق تر و بهتر عمل می‌کنند.

معاون علمی با تاکید بر اینکه زنان ذاتاً آفریننده و زاینده‌اند، گفت: به همین دلیل زنان بهتر می‌توانند کارآفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان قدرت ارتباطات اجتماعی مؤثرتر، دلسوزی و تیم‌سازی بهتری دارند گفت: به همین دلیل زنان در عرصه کارآفرینی سرآمدتر هستند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد جمعیت دانشگاه‌های برتر کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: اما تنها ۱۰ درصد آنها به کار گرفته می‌شوند که این یک ضعف بزرگ است.

به گفته وی، ضروری است که روی این قشر ارزشمند، سرمایه گذاری ویژه‌تری کنیم و آنها را ارج نهیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مطرح شده بانوان فعال در عرصه دانش بنیانی، رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان است؛ برای حل این مشکل در جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان مصوب کردیم تا زمانیکه نیازی در کشور با توان بخش خصوصی قابل رفع است، بخش دولتی ورود نکند و این تأمین نیازها به زیست بوم نوآوری و کارآفرینی سپرده شود.

دهقانی با اشاره به دیگر مصوبات این شورا افزود: در این جلسه قانون منع رقابت بخش خصوصی و دولتی مورد تاکید و تصویب قرار گرفت که یک ابزار ارزشمند برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و فناوری محسوب می‌شود.

وی خطاب به بانوان فعال در عرصه دانش بنیان گفت: شما برای بهره گیری درست از این قانون سعی کنید استانداردها و کیفیت محصولات خود را حفظ کنید.

وی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان، گفت: این قانون بسیار مترقی است و نمونه آن در کشورهای بسیار کمی وجود دارد. اگر این قانون به شکل کامل اجرایی شود ما به یک مدل اقتصادی خواهیم رسید.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه قانون جهش تولید دانش‌بنیان در حوزه اعتبار مالیاتی و سرمایه گذاری مالیاتی هم ظرفیت‌های بالایی دارد، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند هزینه مالیاتی خود را در حوزه تحقیق و توسعه هزینه کنند و این یک فرصت ویژه برای شما بانوان خواهد بود.

سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش می‌یابد

وی از افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی از ۳ هزار میلیارد تومان به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: همه این اتفاقات از نگاه خاص و توأم با حساسیت مقام معظم رهبری به حوزه عام و فناوری نشأت می‌گیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان افزود: حوزه علم و فناوری یکی از معدود عرصه‌هایی است که همه طیف‌ها و گروه‌ها بر آن اتفاق نظر دارند بنابراین تلاش‌ها به سمت و سوی رفع موانع و تسهیل توسعه علمی کشور سوق یافته است.

دهقانی با بیان اینکه فعالان حوزه زیست بوم فناوری و نوآوری ۲ مأموریت را باید اجرایی کنند، گفت: شما بانوان باید سعی کنید توسعه فعالیت‌های خود را در پیش بگیرید؛ شما با تحمل بسیاری از کمبودها و سختی‌ها، باید مسیر را برای آیندگان هموار کنید و این نقش بسیار ارزشمند و بزرگی است.

وی با اشاره به مشکل عدم یکپارچگی نهادهای ارائه دهنده خدمات به دانش بنیان‌ها ادامه داد: معاونت علمی در تلاش است تا یک سامانه یکپارچه، شفاف و هدفمند از خدمات را طراحی کند تا مخاطبان خود را از این سردرگمی و دریافت خدمات پراکنده رها کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز