آزمایش باتری‌های سیلیکونی ال‌جی روی خودروها

۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۳۰۹۳
آزمایش باتری‌های سیلیکونی ال‌جی روی خودروها
شرکت ال‌جی انرژی سلوشن (LG Energy Solution) گام دیگری در مسیر کسب و کار باتری‌های نسل بعدی برداشت. این شرکت پیشرفت‌های قابل توجهی در فناوری سیلیکون خالص به دست آورده، که ظرفیت باتری‌ها را به طرز چشمگیری در مقایسه با مواد آند موجود بهبود بخشیده است.

خبرگزاری برنا؛ انتظار می‌رود شرکت ال‌جی انرژی سلوشن یک نمونه اولیه سیلیکون خالص برای باتری خودروهای الکتریکی ایجاد کند و آزمایش عملکرد کامل را مطابق با نیاز صنعت آغاز کند.

یکی از فعالان صنعت آگاه از این فناوری گفت: «من می‌دانم که این شرکت فناوری سیلیکون خالص را به گونه‌ای توسعه داده است که دیگر نیازی به پیشرفت بیشتر ندارد. این شرکت قصد دارد برای ارزیابی نمونه اولیه اقدام کند.»

واژه سیلیکون خالص به آند ساخته شده از سیلیکون خالص اشاره دارد. گرافیت در حال حاضر به‌عنوان ماده اولیه اصلی آند برای باتری‌ها استفاده می‌شود. با این حال، سیلیکون قادر به ذخیره ۱۰ برابر انرژی بیشتر از گرافیت است. از این رو، تلاش‌هایی برای جایگزینی این مواد با سیلیکون وجود دارد. گسترش ظرفیت باتری اجازه می‌دهد تا محدوده رانندگی خودروهای الکتریکی افزایش یابد.

با این حال، در استفاده از سیلیکون یک مشکل وجود دارد سیلیکون حاوی یون‌های لیتیوم بیشتری نسبت به گرافیت است که احتمال بیشتری برای متورم شدن وجود دارد. در نتیجه، استفاده از آن حتی در هنگام استفاده از سیلیکون به‌عنوان آند بسیار محدود بود. شرکت ال‌جی انرژی سلوشن برای آزمایش نمونه‌های اولیه سیلیکون خالص توسعه یافته در حال برنامه‌ریزی است که این موضوع به‌عنوان دستیابی به پیشرفت‌های قابل توجه فناورانه تفسیر می‌شود.

با کاهش اندازه سیلیکون به حداقل سطح فعلی ۵ میکرومتر، شرکت ال‌جی انرژی سلوشن این مشکل را حل کرده است. سیلیکون قادر خواهد بود نه تنها در بهبود عملکرد بلکه در کاهش حجم باتری نیز نقش داشته باشد. این امر باعث می‌شود رانندگی و عملکرد شارژ در مسافت طولانی بهبود یابد و همچنین تضمین رقابت قیمت باتری با استفاده از سیلیکون، که ارزان‌تر از گرافیت است، به‌وجود آید.

شرکت ال‌جی انرژی سلوشن برای بهبود عملکرد سیلیکون خالص با شرکت‌های داخلی و خارجی همکاری می‌کند. این شرکت در حال توسعه همکاری با شرکت‌هایی مانند شرکت‌های حوزه مواد سیلیکونی است که نانوذرات و مواد رسانا تولید می‌کنند و همچنین با شرکت‌های تولیدکننده مواد افزودنی برای سیلیکون نیز همکاری دارد. ایجاد یک زنجیره تأمین اولیه برای نصب باتری‌های سیلیکون خالص در خودروهای الکتریکی در آینده نزدیک انجام می‌شود.

Silicon Pure توجه بازار را زمانی به خود جلب کرد که تسلا از برنامه‌های خود برای استفاده از سیلیکون در سال ۲۰۲۰ سخن گفت.

انتهای پیام/

نظر شما