دستکشی که به زایمان کمک می کند!

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۲۲:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۳۱۰۸۷
دستکشی که به زایمان کمک می کند!
دستکش حسگری که به کاهش مرده زایی در کشورهای در حال توسعه کمک کند.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ بر اساس گزارش یونیسف، اکثریت قریب به اتفاق مرده زایی در کشورهای فقیر رخ می دهد. یک دستکش جراحی حسگر فشار آزمایشی جدید ممکن است به کاهش این اعداد کمک کند، و به پزشکان اجازه می دهد جهت گیری نوزاد را در رحم اندازه گیری کنند.

هنگامی که یک زن در زایمان مشکل دارد، اغلب به این دلیل است که نوزاد به گونه ای قرار گرفته است که نمی تواند از کانال زایمان عبور کند.

در کشورهای ثروتمندتر، از سونوگرافی و سایر فناوری‌ها می‌توان برای تشخیص درستی این موضوع استفاده کرد. این سیستم‌ها همچنین نشان می‌دهند که نوزاد در چه وضعیتی قرار دارد و به متخصص زنان و زایمان اجازه می‌دهد تصمیم بگیرد که چگونه باید حرکت کند. متأسفانه، کلینیک ها در کشورهای در حال توسعه اغلب فاقد چنین دستگاه های تصویربرداری گران قیمتی هستند. اینجاست که دستکش وارد می شود.

این دستکش که توسط دانشمندان دانشگاه کالج لندن ابداع شده است، در واقع فقط یک دستکش جراحی استاندارد با حسگرهای فشار و نیروی انعطاف پذیر است که روی نوک انگشتان آن چاپ شده است و هزینه تولید آن تنها 1 دلار آمریکا است.

حسگرها از نانوکامپوزیت‌های اکسید فلزی ساخته شده‌اند که هنگام لمس یا مالش اشیاء، جریان الکتریکی تولید می‌کنند. نکته مهم این است که آن‌ها به اندازه‌ای نازک و حساس هستند که حتی زمانی که دستکش دوم بالای آن‌ها پوشیده می‌شود.

ایده این است که اگر زنی زایمان سختی را تجربه می‌کند، پزشک بالینی که معاینه واژینال را انجام می‌دهد، می‌تواند با دستکش دستش را دراز کند و با مشخص کردن اینکه سر نوزاد در کجا قرار دارد و به چه سمتی است، جهت گیری او را تعیین کند. علاوه بر این، حسگرها به کاربر می‌گویند که چقدر نیرو وارد می‌کند تا از آسیب رساندن به کودک جلوگیری کند.

صفحه نمایش کامپیوتر یا شکل الماسی را نشان می دهد (که به شکل فونتانل قدامی که در جلوی سر کودک قرار دارد) یا یک مثلث (که شکل فونتانل خلفی است که در پشت سر کودک قرار دارد.

دکتر Shireen Jaufuraully می گوید: دستکش به شما می گوید که هنگام تماس با بخیه ها (مفاصلی که استخوان ها را به هم چسبیده اند) جمجمه کودک، کدام سمت سر نوزاد احساس می شود.

نمونه اولیه دستکش قبلاً با موفقیت برای شناسایی بخیه های سر نوزاد مدل سیلیکونی استفاده شده است. آزمایشات بالینی مربوط به تولد واقعی انسان در حال حاضر در حال برنامه ریزی است.

Jaufuraully گفت: ما امیدواریم که با ترجمه موفق بالینی، این دستکش در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد و ایمنی زایمان واژینال کمکی را افزایش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز