چگونه می توانید حریم خصوصی خود را افزایش دهید؟

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۲۱:۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۴۳۲۴۴۶
چگونه می توانید حریم خصوصی خود را افزایش دهید؟
هر زمان که از یک موتور جستجو استفاده می کنید، بخش هایی از اطلاعات شخصی شما به صورت آنلاین در می آیند.به همین دلیل است که محتاط بودن و توجه به ردپای دیجیتالی خود به سادگی ضروری است.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ هر زمان که از یک موتور جستجو استفاده می کنید، بخش هایی از اطلاعات شخصی شما به صورت آنلاین در می آیند. این اطلاعات وب را به گردش در می آورد و در دسترس هکرها و کلاهبرداران قرار می گیرد. در واقع، خطر هدف قرار گرفتن شما توسط سارقان هویت و سایر مجرمان سایبری افزایش می یابد. به همین دلیل است که محتاط بودن و توجه به ردپای دیجیتالی خود به سادگی ضروری است.

اطلاعات شخصی شما چگونه در اینترنت پخش می شود؟

هر کاری که به صورت آنلاین انجام می دهید دنباله ای از اطلاعات به جا می گذارد. خواه این فقط یک خرید معمولی در طول فصل فروش باشد یا پست جدیدی باشد که با دوستان خود در سایت های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید. تمام این داده ها می توانند در دسترس باشند فقط اگر ابزار مناسب داشته باشید.

گاهی وب سایت ها از اطلاعات شخصی ما بدون اینکه ما بدانیم استفاده می کنند. این یکی از دلایلی است که پس از جستجوی یک محصول خاص در مرورگر وب خود، تبلیغات هدفمندی را در وب سایت هایی که بعداً بازدید می کنید، تجربه خواهید کرد.

علاوه بر این، با دیجیتالی شدن سوابق عمومی، اطلاعات خصوصی مانند شماره تلفن، آدرس منزل، وضعیت تأهل و سوابق دادگاه اکنون به صورت آنلاین قابل مشاهده است. با وجود داده های بسیار حساس، جای تعجب نیست که مردم راهی برای کسب درآمد از آن، ورود به نهادهایی مانند کارگزاران داده و سایت های جستجوی افراد پیدا کرده اند.

کارگزاران داده و سایت های جستجوی افراد اطلاعات شخصی شما را از کجا به دست می آورند؟

اکثر کارگزاران داده و سایت های جستجوی افراد به شدت تاکید می کنند که آنها اطلاعات شخصی شما را فقط از منابع قانونی جمع آوری می کنند. این منابع شامل سوابق عمومی، حساب‌های عمومی رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید و برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید می‌شوند. گفته می شود، آنها هرگز مستقیماً منابع خود را فاش نمی کنند.

بسیاری از نهادها از این داده ها استفاده می کنند، از شرکت های بازاریابی گرفته تا مشاغل مختلف. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تبلیغات شخصی‌سازی کنند، که احتمالاً شما را به خرید محصولشان سوق می‌دهد. بخش مالی نیز شروع به استفاده از این داده ها کرده است، به عنوان مثال، برای بررسی واجد شرایط بودن وام شما.

چرا داشتن این همه اطلاعات آنلاین خطرناک است؟

با وجود جرایم سایبری در بالاترین حد خود، شما بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر هستید. هکرها و کلاهبرداران می توانند از اطلاعات شخصی شما استفاده کنند. شرکت‌ها می‌توانند با جمع‌آوری و سپس تجزیه و تحلیل داده‌هایی که پست می‌کنید و یا در مورد شما پست می‌شوند، چیزهای زیادی درباره شما بگویند. این شامل اطلاعات حساس و همچنین ترجیحات روزمره می شود.

چگونه خود را از اینترنت حذف کنید

با دیدن اینکه چگونه ردپای دیجیتال شما می تواند علیه شما استفاده شود، جای تعجب نیست که مردم به دنبال راه هایی برای پاک کردن وجود آنلاین خود هستند.

چگونه می توانید حریم خصوصی آنلاین خود را افزایش دهید؟

برای شروع، هر حساب آنلاین قدیمی و استفاده نشده ای که ممکن است داشته باشید را حذف کنید. آیا در به خاطر سپردن آنها مشکل دارید؟ از طریق حساب های ایمیل خود بروید و به دنبال پیام های خوش آمد گویی باشید. در مرحله بعد، به پست های رسانه های اجتماعی قدیمی خود نگاهی بیندازید. اگر هنوز آماده حذف حساب های رسانه های اجتماعی خود نیستید، این می تواند راه خوبی برای شروع باشد. همچنین، تنظیمات برگزیده حریم خصوصی خود را بهینه کنید، مطمئن شوید که فقط یک حلقه نزدیک می تواند به داده های شخصی شما دسترسی داشته باشد.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، از سایت‌های کارگزار داده انصراف دهید، و مردم وب‌سایت‌ها را جستجو می‌کنند، زیرا این نهادها نه تنها داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، بلکه می‌فروشند، معمولاً بدون اینکه شما بدانید.

چگونه می توانید از سایت های جستجوی افراد انصراف دهید

صنعت کارگزاری داده عظیم است و سایت‌های جستجوی افراد تنها یکی از بخش‌های آن هستند. گفته می شود، فقط با انصراف از آنها، می توانید حریم خصوصی آنلاین خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. برای انجام این کار، به یک کارگزار داده یا صفحه انصراف از سایت جستجوی افراد مراجعه کنید و یک درخواست حذف ارسال کنید.

اطلاعات شخصی خود را شخصی نگه دارید

Incogni یک سرویس حذف داده است که با پرداخت 11.49 دلار در ماه، به طور خودکار درخواست های انصراف را برای کارگزاران داده و سایت های جستجوی افراد از طرف شما ارسال می کند. اساساً، این کار برای حذف شما از لیست‌های آنها، در واقع، به حداقل رساندن شانس ظاهر شدن شما در نتایج جستجوی Google است.

نکته مهم در مورد این سرویس این است که فرآیند حذف را برای شما انجام می دهد. شما مجبور نخواهید بود انگشت خود را بلند کنید. سپس، پس از اجرای آن، دوباره بررسی کنید تا پیشرفت را مشاهده کنید و مشاهده کنید که ردپای دیجیتال خود بهبود یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز