به چه دلایلی باید به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنیم؟

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۱۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۴۱۷۹۳
به چه دلایلی باید به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنیم؟
قیمت بالای دلار و گرانی‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند، سبب شده تا خرید گوشی جدید برای بیشتر افراد سخت شود.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ قیمت بالای دلار و گرانی‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند، سبب شده تا خرید گوشی جدید برای بیشتر افراد سخت شود. مراقبت و محافظت از گوشی موبایل برای جلوگیری از هزینه تعمیرات موبایل و هزینه جایگزینی آن، بسیار اهمیت دارد. با این حال، بسیاری از افراد ممکن است به هر دلیل با مشکلات متعددی در استفاده از گوشی هوشمند از جمله مسائل سخت افزاری مانند شکستن ال سی دی و مشکلات نرم‌افزاری مانند خراب شدن باتری یا پر شدن حافظه روبه‌رو شوند. بسیاری از این مشکلات کاملا تخصصی بوده و تعمیر گوشی موبایل در این شرایط باید به افراد متخصص سپرده شود.

گوشی موبایل شارژ نمی‌شود

یکی از مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند، شارژ نشدن آن‌ها است. در این شرایط، ابتدا شارژر و کابل شارژر موبایل خود را با یک گوشی دیگر چک کنید تا مطمئن شوید مشکل از دستگاه شما است یا شارژر آن. در مرحله بعد باید سوکت شارژر یا کابل فلت گوشی را بررسی کنید، تشخیص این مشکل برای افراد عادی تاحدی سخت است و باید گوشی را به یک تعمیرکار متخصص موبایل بسپارید. ضمن این‌که شارژ نشدن گوشی موبایل ممکن است به علت سوختن آی سی برد شارژ یا قطعات دیگر دستگاه باشد.

خالی شدن سریع باتری گوشی

گوشی‌های هوشمند به‌طور طبیعی و با استفاده میزان شارژدهی اولیه خود را از دست می‌دهند و برای به تعویق انداختن این فرایند، بهترین کار استفاده صحیح و اصولی از گوشی هوشمند است. با وجود این اگر باتری گوشی شما سریع تمام می‌شود و مدام باید دنبال شارژر باشید، احتمالا زمان تعویض باتری گوشی رسیده است. البته در نظر داشته باشید که باتری‌های تقلبی و فیک بسیار رایج شده و برای اطمینان از اصل بودن محصول، بهتر است به سراغ مراکز معتبر بروید.

هنگ کردن گوشی‌های اندروید

هنگ کردن گوشی موبایل، یکی از مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند بوده و مخصوص برند خاصی نیست. با این حال، این مشکل در گوشی‌های اندرویدی رایج‌تر است. هنگ کردن گوشی ممکن است دلایل متعددی چون پر بودن حافظه دستگاه، ویروسی شدن دستگاه یا تغییر تنظیمات گوشی همراه و غیره داشته باشد. خالی کردن حافظه گوشی همراه به‌وسیله اپلیکیشن‌های مخصوص، حذف اپلیکیشن‌های غیرضروری نصب شده می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. در نهایت آخرین راه‌حل برای حل مشکل هنگ کردن گوشی موبایل ، ریست فکتوری و بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است؛ این روش باعث از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی می‌شود، پس بهتر است قبل از هرکاری با یک متخصص مشورت کرده و کار را به کاردان بسپارید.

شکستن ال سی دی موبایل

یک لحظه سهل‌انگاری و افتادن گوشی موبایل و یا ورود ضربه به صفحه آن، ممکن است سبب شکستن ال سی دی گوشی موبایل شود. در چنین شرایطی باید تاچ ال سی دی و گلس گوشی موبایل تعویض شود که اصلا کار ساده‌ای نیست و حتما توسط افراد متخصص و تعمیرکار صورت بگیرد.

با گوشی آب خورده چه‌کار کنیم؟

در صورتی که به هردلیل گوشی هوشمند در مجاورت مستقیم با مایعات قرار گرفت، سریعا آن را خاموش کرده و در یک گونی برنج قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود. پس از این مرحله حتما باید گوشی موبایل شما توسط یه تعمیرکار متخصص باز شده و به خوبی خشک شود؛ چرا که در غیر اینصورت ممکن است، گوشی سولفاته شده و به کل از کار بیفتد.

روشن نشدن گوشی موبایل

قبل از این‌که نگران روشن نشدن گوشی موبایل شوید، حتما آن را برای دقایقی در شارژ قرار دهید تا مطمئن شوید که علت، خالی شدن باتری گوشی موبایل نباشد. سپس کلید پاور یا ال سی دی دستگاه را چک کنید، برای بررسی این مسئله توجه کنید که گوشی در هنگام روشن شدن صدای آغازین خود را پخش می‌کند یا ویبره می‌رود یا خیر. در هرصورت، بهترین گزینه نشان دادن گوشی هوشمند به یک فرد متخصص است.

تعمیر تلفن همراه را از کجا بخواهیم؟

تعمیرموبایل یک امر پیچیده و تخصصی است که انجام آن از هرکسی برنمی‌آید؛ ضمن این‌که برخی از مراکز تعمیر موبایل نیز در تعویض قطعات، از محصولات تقلبی استفاده می‌کنند. از این رو مطمئن شوید که تعمیرات موبایل خود را به یک مرکز معتبر می‌سپارید.

انتهای پیام/

نظر شما