با خرما از پرخوری پرهیز کنید!

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۵۴۱۲۶
با خرما از پرخوری پرهیز کنید!
خرما علاوه بر کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری در افطار، موجب تنظیم قند خون و بازیابی توان ذهنی و عضلانی روزه‌داران می‌شود.

خبرگزاری برنا؛ نتایج پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد، خرما بهترین غذا برای روزه‌داران در ماه مبارک رمضان است. این میوه می‌تواند انتخاب خوبی به جای قند‌های صنعتی باشد و به دلیل اینکه قند خود را آهسته و به مرور در بدن آزاد و مواد مغذی و فیبر لازم برای بدن را تأمین می‌کند، می‌تواند در وعده‌های سحر و افطار ماه رمضان مصرف شود.
خرما خاصیت ملین دارد و روده‌ها را پاکسازی می‌کند. ماده نیکوتینیک موجود در خرما، دارویی فوق‌‌العاده مؤثر برای رفع ناراحتی روده‌‌ای است و خوردن خرما سبب ایجاد و تقویت باکتری‌های مفید روده می‌شود.
خرما ویتامین‌‌های متعددی دارد و نقش مؤثری در بهبود حافظه دارد. ویتامین A موجود در آن سبب تقویت بینایی چشم می‌شود؛ همچنین منبع مناسبی از ویتامین‌های گروه B، سلنیوم، آهن و منگنز است و می‌‌تواند ماده غذایی مناسبی برای تقویت حافظه باشد.
میـوه خرمـا دارای ترکیبات حیاتی بـوده و ارزش غذایی آن به دلیل داشتن فیبر و مواد معدنی ضـروری است. ترکیبات پلی‌فنلیی موجود در عصاره خرما مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین و اسید‌های فنولیک، همچنین عناصری مانند سلنیوم، مـس، روی، منگنـز و ویتـامین C می‌توانند موجب حفاظت کبدی علیه تخریب اکسیداتیو شود.

انتهای پیام/

نظر شما