مقررات جدید هند برای پلتفرم‌های استریم ویدیو

۱۴۰۲/۰۳/۱۴ - ۲۱:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۸۳۵
مقررات جدید هند برای پلتفرم‌های استریم ویدیو
وزارت بهداشت هند دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای سرویس‌های استریم ویدیو تنظیم و آن‌ها را ملزم کرده است که در صورت پخش محتوایی مربوط به استعمال دخانیات، هشدارهایی درباره سیگار کشیدن و استفاده از سایر محصولات تنباکویی بر روی صفحه نمایش نشان دهند.

خبرگزاری برنا؛ مقررات جدید با نام اصلاحیه قوانین سیگار و سایر محصولات تنباکویی ۲۰۲۳ تا سه ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

این سیاست گنجاندن علائم بهداشتی ضد دخانیات را به مدت حداقل نیم دقیقه، در ابتدا و وسط برنامه‌های دارای چنین محتوایی، الزامی می‌کند. همچنین باید در طول زمانی که مصرف دخانیات به تصویر کشیده می‌شود متن ویژه‌ای با محتوای هشدار بهداشتی در پایین صفحه نمایش داده شود. این موارد بخش مهمی از اقدامات وزارت بهداشت برای توسعه کمپین ضد دخانیات این کشور است.

میزان مصرف تنباکو در هند بسیار بالا است و این کشور یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان تنباکو در سراسر جهان محسوب می‌شود. بیش از ۲۶۰ میلیون بزرگ‌سال در هند نوعی از انواع دخانیات استفاده می‌کنند. این سیاست، به منظور کاهش جذابیت استعمال دخانیات، نمایش برند سیگارها یا سایر محصولات تنباکویی در پلتفرم‌های استریم را محدود می‌کند. قوانین یاد شده، همچنین اجازه ترویج محصولات مشابه از طریق محتوای تبلیغاتی پلتفرم‌ها را نیز نمی‌دهد.

قوانین جدید به هر وزارت بهداشت و رفاه خانواده و وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند این اختیار را می‌دهد که در صورت عدم رعایت مقررات، اقدام تنبیهی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما