آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مرکزی تا ۲۱ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۵۶۶۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مرکزی تا ۲۱ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مرکزی تا 21 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ سیدمحمد جمالیان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۲۰۵ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: از تعداد ۲۰۵ مورد جدید در استان ۲۴ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۸۱ مورد نیز به صورت سرپایی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با بیان اینکه تاکنون ۶۴ هزار و ۸۶۵ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۳ نفر قربانی کرونا شده‌اند.

جمالیان در ادامه با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد ۶۸ تا ۷۰ ساله با ورود واکسن سینوفارم چین و کوبرکت بیان کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف در طول دو روز اخیر بر اساس فراخوان انجام می‌شود.

به گفته وی پایان هفته جاری واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۶۸ سال آغاز می‌شود و با توجه به تعداد واکسن موجود به گروه‌های هدف از طریق پیامک و یا تماس تلفنی فراخوان داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: بازهم تاکید می‌کنیم که دریافت واکسن به معنی ایمنی کامل در برابر این بیماری نیست، دریافت کنندگان واکسن باید همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند، تصور اینکه دریافت واکسن ایمنی کامل ایجاد می‌کند تصور اشتباهی است که باعث می‌شود افراد در معرض این بیماری قرار گیرند.

جمالیان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: شهرستان‌های خمین، دلیجان و محلات در وضعیت قرمز قرار دارند که این هفته دو شهرستان دلیجان و محلات به این وضعیت  اضافه شده است.

به گفته وی ۷ شهرستان اراک، شازند، فراهان، تفرش، ساوه، زرندیه و خنداب در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز