۱۴ مورد قطعی مبتلا به کرونا در کودکان در این استان ثبت شد!

۱۴۰۰/۰۵/۲۵ - ۲۱:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۲۱۰۰۰
۱۴ مورد قطعی مبتلا به کرونا در کودکان در این استان ثبت شد!
رییس بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: در بیمارستان امیرکبیر دو بخش به کودکان اختصاص یافته است که در یک بخش ۱۳ تخت فعال وجود دارد و ۳۰ تخت دیگر به منظور ارایه خدمت با کیفیت و مطلوب به بیماران محتمل و مشکوک اضافه شده است.

به گزارش برنا؛ دکتر احسان رحیمی از افزایش نگران کننده آمار کودکان مبتلا به کرونا گفت و افزود : با توجه به اینکه بیمارستان امیرکبیر سانتر اول و اصلی کرونا در کودکان و مرکز دوم خدمت دهی به بزرگسالان مبتلا به کرونا است، متاسفانه در چند روز گذشته در کنار افزایش تعداد مراجعین در بزرگسالان، میزان ابتلاء در بین کودکان نیز به شکل محسوسی در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: با یک بیماری مواجه هستیم که در هر پیک یک سری علائم و چهره جدیدی را از خود نشان می‌دهد و در حال حاضر در گونه دلتا شاهد کاهش متوسط سن شیوع کرونا در سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی هستیم و افزایش درگیری و شیوع آن در کودکان از ویژگی دیگر این سویه است.

دکتر رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در مقایسه با موج‌های قبلی میزان ورودی اطفال مبتلا به کرونا به بیمارستان روندی صعودی دارد و تمایل این سویه دلتا از ویروس کرونا بیش از سوش‌های دیگر به سنین پایین‌تر است.

رییس بیمارستان امیرکبیر اراک همچنین یادآور شد: در بیمارستان امیرکبیر دو بخش به کودکان اختصاص یافته است که در یک بخش ۱۳ تخت فعال وجود دارد و ۳۰ تخت دیگر به منظور ارایه خدمت با کیفیت و مطلوب به بیماران محتمل و مشکوک اضافه شده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته در این مرکز درمانی ۴۶ مورد مبتلا به کرونا در بزرگسالان به ثبت رسیده است و به موازات آن افزایش موارد محتمل و مشکوک وجود دارد.

دکتر رحیمی در پایان ضمن تسلیت شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: از همشهریان تقاضا داریم که در ایام محرم حتی الامکان کودکان را از منزل خارج نکنند و در صورت شرکت در مراسم از حضور در فضای سربسته به طور جد اجتناب کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و امیدواریم که با همکاری یکدیگر، رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی و با استعانت از آقا ابا عبدالله الحسین(ع) هر چه سریعتر از شر ویروس منحوس کرونا خلاص شویم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز