آغاز رسمی واکسیناسیون کرونایی متولدین سال ۱۳۶۳

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۵:۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۳۰۳۱
آغاز رسمی واکسیناسیون کرونایی متولدین سال ۱۳۶۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: واکسیناسیون متولدین سال ۱۳۶۳ در استان مرکزی از روز بیست و دوم شهریورماه جاری آغاز شد.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: گروه سنی ۳۷ سال به بالا می‌توانند نسبت به تزریق واکسن کرونا در استان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با انجام واکسیناسیون میزان فوتی‌ها کاهش می‌یابد اما خطر رفع نخواهد شد و مصونیت کامل ایجاد نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: انجام واکسیناسیون کرونا به معنای پایان کرونا نیست و شهروندان همچنان باید استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، فیزیکی و شستن دست‌ها را جدی بگیرند.

جمالیان عنوان کرد: با توجه به سرعت تأمین واکسن، کاهش سن واکسیناسیون کرونا نیز دور از انتظار نیست و امیدواریم هر چه سریعتر جمعیت بیشتری را واکسینه و این بیماری را کنترل کنیم.

وی یادآور شد: افراد ۳۷ سال به بالا در استان مرکزی (متولدین ۱۳۶۳ به قبل) می‌توانند بعد از ثبت نام در سامانه سلامت جهت دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در تلاش هستیم با افزایش سرعت واکسیناسیون مجموع جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهیم تا ایمنی افزایش و میزان مرگ‌ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

جمالیان گفت: در راستای رفع نگرانی مردم و پاسخ به این سوالات که آیا در برخی از موارد واکسیناسیون عوارض دیده می شود، سامانه‌ای به همین منظور راه اندازی خواهد شد و افراد در صورت نیاز به مراکز درمانی عودت داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات سویی که در فضای مجازی و جامعه در مورد عوارض واکسن کرونا شکل گرفته، بی پایه و اساس است و گزارشات و مشاهدات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نشان می‌دهد، تزریق واکسن کاملا اثربخش بوده به گونه‌ای که سن مرگ و میر به شدت کاهش یافته است

جمالیان ادامه داد: بررسی‌ها مهم نشان می‌دهد افرادی که واکسن را تزریق کردند، در صورت ابتلا از مرگ نجات پیدا می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز