حضور پر رنگ استان مرکزی در نمایشگاه جهاد و مقاومت

۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ۱۴:۴۸:۴۵
کد خبر: ۱۴۲۱۲۳۲
حضور پر رنگ استان مرکزی در نمایشگاه جهاد و مقاومت
حضور فعال و‌ پر رنگ غرفه استان مرکزی در نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس در تهران نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

به گزارش برنا از مرکزی ، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه دستاورد‌های پنج ساله ادارات کل این بنیاد اظهار داشت: نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت با رویکرد جهاد تبیین توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در تهران راه اندازی شده که رویکرد این نمایشگاه جهاد تبیین و از نظر محتوایی بسیار قابل توجه است.

1002474884_46973109

وی افزود: استان مرکزی همچون استان های دیگر تا پنج شنبه هفته جاری در این نمایشگاه حضور فعال دارد و با توجه به اینکه حضرت امام خمینی(ره) متعلق به این استان است قالب و محتوای این نمایشگاه با محوریت حضرت امام(ه) پیش بینی و اجرا شده است.

سرهنگ کریمی بیان کرد: دستاوردهای پنج ساله استان ها و مجموعه بنیاد حفظ آثار در نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت جمع آوری شده و محوریت دستاوردهای استان مرکزی کنگره شهدای استان است.

1002443020_46978166

وی با اشاره به بازدید مسئولین کشوری و استانی از غرفه استان مرکزی گفت: به برکت دستاوردهای عظیم کنگره شهدای استان مرکزی غرفه این استان در نمایشگاه مورد استقبال زیاد مسئولین و جوانان قرار گرفته و از مسئولین ارشد کشوری از جمله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور و فرماندهان نظامی و انتظامی تا مسئولین استانی از جمله استاندار مرکزی از غرفه استان بازدید کرده اند.

1004236353_46978221

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از مهمترین نقاط قوت نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت آشنایی با فعالیت ها و ابتکارات سایر استان ها در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است و انتقال تجربیات قطعا برای ترویج بهتر این فرهنگ ارزشمند موثر خواهد بود.

وی با تشریح فعالیت های ارائه شده در غرفه استان مرکزی گفت: فعالیت های ۵ ساله در حوزه های رسانه ای و خبری، ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، فضای مجازی، آموزش، جهاد تبیین، جشنواره های هنری، اقدامات تبلیغاتی، حوزه پیشکسوتان جهاد و مقاومت، فعالیت های مکتوب و غیرمکتوب، امور هنری و سینمایی، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، اسناد و مدارک دفاع مقدس، تدوین نقش استان در جنگ تحمیلی، تاریخ شفاهی، دانشنامه استانی، موزه و یادمان های شهدا، حوزه روحانیت در غرفه استان مرکزی تهیه شده است.

1002352362_46978049

سرهنگ کریمی با اشاره به اهمیت مسئله جهاد تبیین بیان کرد: یکی از مهمترین ابتکارات استان مرکزی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مسئله جهاد تبیین است و کنگره شهدای استان مرکزی و کلیه برنامه های ذیل آن با رویکرد تبیین انجام شده و در این راستا قرارگاهی تشکیل شده که با کمیته های تخصصی در راستای تحقق جهاد تبیین گام برمیدارد.

وی تأکید کرد: امروز با توجه به توطئه های دشمن در جنگ شناختی مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خط مقدم مقابله با توطئه های دشمن است و مهمترین اولویت این مجموعه برای نسل جوان و نوجوان جامعه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس هویت ملی و تاریخی ملت ایران است و این هویت باید برای نسل جدید به عنوان یک افتخار تبیین شود و نباید از نسل جدید غفلت کنیم و محتوایات باید متناسب با علاقه این نسل باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز