هفته فرهنگی بر آستان آفتاب آغاز شد

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - ۱۰:۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۴۲۲۲۷۶
هفته فرهنگی برآستان آفتاب (هفته فرهنگی خمین ) همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و زاد روز امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام خمینی در شهر خمین آغاز شد .

به گزارش برنا از مرکزی ، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آئین گفت : از همه حاضرین در این مراسم تشکر میکنم، حضور شما باعث ارزشمند شدن این مراسم شده است .

وی از مهمانانی که از استان های تهران، قم ، و شهرهای استان مرکزی و برخی کشور ها در این مراسم حضور دارند تقدیر و تشکر کرد 

آیت الله دری نجف آبادی گفت : شهر خمین نگین با افتخار استان مرکزی است و افتخار خادمی بیت امام خمینی برای ما در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد خمین قبلگاه ارباب معرفت است و جبهه مقاوت ، امت بزرگ اسلامی و  تمامی مردم آزاده جهان افتخاراتی  را که نصیب خود کرده اند را همه مدیون امام راحل هستند.

وی افزود فاصله ما با امام خیمنی فاصله زمین تا کهکشان هاست ، عرفان ،اصول فقه، معرفت و نگاه امام به علوم مختلف  در سطحی است که مکتب امام خمینی را میتوان از مکتب های عمیق در قرن اخیر دانست.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد : این معرفت و این مکتب در هیج کجای دنیا وجود ندارد و خاصه امام خمینی است .

وی افزود : وجود صدها شاگرد این مکتب که هرکدام از اثرگذاران حوزه خود هستن نشان از جایگاه مکتب حضرت امام خمینی دارد .

وی تاکید کرد وجود انسان های بزرگ و اندیشمند که همراهان این مکتب بودند مانند شهید چمران، شهید باهنر ، شهید بهشتی همه نگاه از بزرگی این مکتب دارد .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود : امام راحل به ما درس ملکوت داد ، امام گنجی را برای ما گشود که با دور اندیشی انقلاب اسلامی را برای ما به یادگار گذاشت .

وی ادامه داد : امام احیا گر ما بود و راه عزت را به مردم منطقه و دنیا به ویژه جبهه مقاومت آموخت.

امام جمعه اراک گفت: امام تاکید داشت که مسئولین با تخصص و تهعد راه انقلاب پیش روند تا باعث پویا شدن انقلاب اسلامی ایران شویم.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان اضافه کرد: مکتب امام خمینی ،الگوی مناسبی برای تمام مردم آزاده دنیاست و باید از این مکتب و الگو برای آیندگان نگهداری کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز