هوای سه شهر صنعتی استان مرکزی در وضعیت بنفش قرار دارد

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۳:۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۴۲۶۱۳۴
هوای سه شهر صنعتی استان مرکزی در وضعیت بنفش قرار دارد
رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: هوای سه شهر صنعتی اراک، ساوه و شازند در این استان روز یکشنبه همچنان ناسالم و به دلیل استمرار آلاینده‌ها، از وضعیت قرمز عبور و به بنفش رسیده است.

به گزارش برنا از مرکزی ، علیرضا محرابیان امروز در اراک گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به امروز (یکشنبه) به عدد ۱۷۳ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی بود.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۱ صبح امروز (یکشنبه) به ۱۷۸ رسید که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه و شازند نیز در این ساعت به ترتیب به ۱۵۲ و ۱۵۹ رسید که وضعیت برای هر ۲ شهر، نشانگر هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

محرابیان اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی این استان، آلودگی هوا در شهرهای صنعتی استان مرکزی تا پایان هفته جاری استمرار دارد.

وی گفت: آلاینده مسئول در هوای شهرهای اراک، ساوه و شازند، ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون است و توصیه می‌شود مردم تا حدامکان از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۸ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز