حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۲:۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۴۳۰۹۷۶
حجره طلبگی امام راحل در اراک گلباران شد
حجره طلبگی امام خمینی(ره) در مدرسه سپهداری اراک روز چهارشنبه همزمان با ۱۲ بهمن و سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، گلباران شد.

به گزارش برنا از مرکزی ، این آیین با حضور فرماندار اراک، برخی مسئولان استانی و شهرستانی، طلاب، روحانیون، ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، دانش‌آموزان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم کلانشهر اراک برگزار و به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ادای احترام شد.

فرماندار شهرستان اراک در آیین گلباران حجره طلبگی بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: بیت امام خمینی(ره) در شهرستان خمین نماد ساده‌زیستی امام راحل است و همه باید از این شخصیت بزرگ الگوگیری کنند.

«امیر هادی» افزود: رهبر انقلاب اسلامی شخصیتی بود که از امکانات بیت‌المال در هنگام مبارزه و بعد از آن استفاده نکرد و همواره ساده زیست.

وی بیان کرد: برخی افرادی که دل در گروی رسانه‌های بیگانه داشتند و به افرادی وکالت دادند که تمام عمر خود، پدران و پدربزرگانشان در انگلیس و جزایر کشورهای اروپایی به خوش‌گذرانی مشغول بودند.

فرماندار اراک ادامه داد: وکیل‌های شما افرادی بودند که بدون جنگ، بحرین را شوهر دادند و شمال غرب ایران را به کشورهای ارمنستان و ترکیه واگذار کردند.

هادی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب توانست فرزندانی تربیت کند که در زمان و مکان خود شهدای دفاع مقدس، حرم و سلامت را تقدیم اسلام و قرآن کرد و این ویژگی ملت بزرگ ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: همه وظیفه دارند در پاسداری از آرمان‌های انقلاب بکوشند و در راستای معرفی بیشتر این آرمان‌ها و اهداف انقلاب بیش از پیش تلاش کنند.

فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنانش با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان اراک هدفگذاری شده است.

هادی بیان کرد: برگزاری طرح تکریم از خانواده محرومان تحت عنوان اکرام مومنانه با نام شهید «نبیری» از دیگر برنامه‌های مهم این شهرستان در دهه مبارک فجر است.

وی عنوان کرد: ۱۵ گروه در دهه مبارک فجر، وظیفه حضور در منزل محرومان شهرستان اراک را برعهده دارند و در این مدت هر شب، به منازل ۷۵ محروم این شهرستان مراجعه می‌کنند.

انقلاب اسلامی جغرافیای اسلامی را در جهان گسترش داد

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک نیز در این آیین گفت: اسلام اصل قومیت را برچید و بحث انسانیت را مطرح کرده و ۲ جغرافیا را تعریف کرده که یکی از آنها جغرافیای اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید «احمد میرمهدی» افزود: انقلاب اسلامی جغرافیای اسلامی را در سطح جهان گسترش داد و ملت ایران، اسلام را در دنیا زنده کردند.

وی ادامه داد: پیش از پایه‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اسلام به عنوان یک اقلیت محسوب می‌شد و پس از انقلاب، دین اسلام زنده و در دنیا فراگیر شد.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک ادامه داد: اگر تلاش و ایستادگی ملت ایران نبود، دنیای امروز اجازه طرح مبانی اسلامی را به کسی نمی‌داد.

حجت الاسلام میرمهدی افزود: پیش از انقلاب در جوامع دانشگاهی معدود افرادی بودند که با دین سر و کار داشتند و افکار انکاری در بین جوانان به وفور دیده می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران، ملت مظلوم یمن و سوریه برای دفاع از اسلام و قرآن در برابر دشمنان ایستادگی کردند، زیرا برای دفاع از دین باید هزینه کرد و خداوند پاداش و مزد این پایداری را خواهد داد.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک افزود: پاداش ایستادگی در برابر دشمنان قدرت گرفتن مسلمانان است و امروز به برکت انقلاب اسلامی، رزمندگان اسلام در دریای عمان و خلیج فارس حضور مقتدرانه دارند.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: قرن بیستم قرن انقلاب‌ها بود و انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که تاکنون توانسته مسیر خود را مقتدرانه طی کند و بسترساز ظهور حضرت حجت خواهد بود.

«علیرضا کریمی» افزود: انقلاب اسلامی سه ویژگی دارد که اگر در نگهداری از آنها استقامت نشود دچار آسیب می‌شود.

وی ادامه داد: اولین ویژگی انقلاب اسلامی، آگاهی مردم است که باید روی آن تاکید شود و دشمن تلاش دارد با کودتای رسانه‌ای، جامعه را در جهالت نگاه دارد که خروج از آن سخت است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: وحدت، انسجام و همدلی مردم از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که از نظر الهی برای ما فریضه است و از نظر ایدئولوژی ما مامور به وحدت هستیم.

کریمی گفت: دشمن به دنبال ضربه زدن به وحدت ملت ایران است و باید از آن با جدیت محافظت شود.

وی افزود: وفای به عهد و پیمان با ولی‌فقیه از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و ملت ایران با امام خود که مردی با خدا بود پیمان بسته و بیعت کردند و در صحنه‌های مختلف از امام خود حمایت کردند.

امام راحل در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی برای ادامه تحصیل به شهر اراک مهاجرت کردند و مدت سه سال در حجره مدرسه سپهداری اراک ساکن شدند.

حجره طلبگی امام راحل در حوزه علمیه اراک، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک که به مدرسه علمیه اراک شهرت دارد واقع است و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز