۸۰۰ طرح ورزشی در نقاط مختلف کشور آماه بهره‌برداری است

۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۸:۳۰:۰۸
کد خبر: ۱۴۳۲۰۹۱
۸۰۰ طرح ورزشی در نقاط مختلف کشور آماه بهره‌برداری است
مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت: بیش از ۸۰۰ طرح عمرانی ورزشی همزمان با دهه مبارک فجر در نقاط مختلف کشور بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش برنا از مرکزی ، خسرو قمری  روز شنبه در آیین تجلیل از ورزشکاران خمین، افزود: ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای تعمیر و بازسازی استخر سرپوشیده بخش دولتی خمین تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: تور میلاد دو نور به نام حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در ۱۶ دور در خمین برگزار شد که افتخاری برای نظام و کشور بود و مسئولان ورزش استان پیگیر برگزاری دوباره این تور باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت: دوچرخه سوارانی نظیر«حسین عسگری» ، «سعید امجدی» و «امیر زرگری»از استعدادهای شهرستان خمین هستند و در دوره‌ای افتخار کشور و قاره آسیا در مسابقات بین المللی بودند.

قمری ادامه داد: اعتبارات ۲۷ صدم درصد در سال جاری از مجموعه اعتبارات وزارت و جوانان ورزش که اعتبار خوبی به استانها می داد، حذف شد و انتظار می رود این اعتبارات در بودجه سال آینده برگردانده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه جوانان منابع خوبی به استانها تخصیص یافته است، گفت: امید است در بودجه سال آینده شرایطی ایجاد شود تا منابع خوبی در بخش قهرمانی و جوانان و اماکن ورزشی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، تخصیص پیدا کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: تامین زیرساخت‌ها یکی از نیازهای جدی جامعه در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی است.

« علیرضا نظری» بیان کرد: با توجه به ترکیب جمعیت و ورود گسترده بانوان به حوزه ورزش مسئولان موظف هستند برای تامین و تجهیز زیرساخت های ورزش بانوان تلاش کنند.

وی ادامه داد: در خمین ظرفیت‌های خوب ورزشی برخلاف محدودیت های زیرساختهای این حوزه وجود دارد و در مقایس با استان مرکزی از جایگاه ویژه‌ای برخورداریم.

نماینده مردم خمین در خانه ملت اظهار کرد: وضعیت زیرساخت‌های ورزشی در خمین خوب نیست و تنها استخر سرپوشیده بخش دولتی این شهرستان چند سال است که به دلیل کمبود منابع اعتباری پیشرفت خوبی ندارد.

نظری بیان کرد: بخش خصوصی در حوزه ورزش کارهای خوبی را در خمین آغاز کرده است و این بخش به دلیل تحمل خسارت در دوران شیوع ویروس کرونا نیازمند حمایت‌های ویژه است.

نظری با اشاره به اینکه زنان ۵۰ درصد جمعیت جامعه را تشکیل می دهند ،افزود: ورزش بانوان یکی از نیازهای جدی جامعه است و مکان مناسب برای احداث ورزش بانوان مصوب شده است.

وی توضیح داد: ورزش از نظر سلامت جسمی و روحی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و زیرساخت‌ها در این بخش باید فراهم باشد.

رییس اداره ورزش و جوانان خمین نیز در این آیین گفت: برگزاری این آیین ها در سطح شهرستان با اعتبارات محدود و نیروی انسانی اندک، سخت و دشوار است.

«سعید امجدی» ادامه داد: از مسئولان وزارت ورزش درخواست می‌شود نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌های فعال در حوزه ورزش و جوانان داشته باشند و اعتبارات کافی برای برگزاری مسابقات ورزشی به این مناطق اختصاص دهند.

رییس اداره ورزش و جوانان خمین ادامه داد: این شهرستان در بخش سالن‌های تخصصی ورزشی کمبود دارد و قدمت برخی از این سالنها بسیار زیاد است و نگاه ویژه برای تعمیر و نگهداری نیاز دارد.

امجدی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان مرکزی، گفت: در این سفر اعتبارات گلوبال برای تعمیر اماکن ورزشی استان تخصیص یافت و انتظار می‌رود سهم زادگاه امام راحل به نسبت سرانه فضای ورزشی و شمار ورزشکاران مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین از خانواده شهید « علی کمانی»، دبیر سازمان‌های مردم نهاد، ورزشکاران، هیات های ورزشی، دستگاه‌های اجرایی حمایتگر ورزش و اصحاب رسانه خمین تجلیل شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز