رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه :

ناکافی بودن تسهیلات سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع دستی در ساوه

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۴:۰۲:۳۶
کد خبر: ۵۸۸۴۶۰
ناکافی بودن تسهیلات سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع دستی در ساوه
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: تسهیلات سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع دستی در ساوه کافی نیست.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رضا ایاز در گردهمایی جمعی از فعالان صنعت گردشگری و هنرمندان صنایع دستی ساوه که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزار شد،  گفت: اعطای تسهیلات در حوزه گردشگری با نرخ ارزان موجب تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهر تاریخی ساوه خواهد شد که با فراهم شدن این زیرساخت‌ها مدت اقامت گردشگران و مسافران افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه خواستار اعطای تسهیلات ویژه به هنرمندان صنایع دستی نیز شد و گفت: اعطای تسهیلات با نرخ پائین به هنرمندان صنایع دستی نیز موجب ایجاد اشتغال و تقویت تولید خواهد شد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محقق خواهد کرد.

وی به بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم قول مساعدی که در راستای حل مشکل بیمه هنرمندان داده شده است به زودی تحقق یافته و هنرمندان صنایع دستی از خدمات بیمه‌ای لازم بدون هیچ مشکلی و در قالب سیاست‌های حمایتی کمک دولتی برخوردار شوند.

این مقام مسئول در ادامه به ظرفیت‌های صنایع دستی شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: در شهرستان ساوه 170 هنرمند صنایع دستی در 110 رشته مختلف فعالیت دارند و هنر و توانمندی‌های خود را در 12 غرفه صنایع دستی در بازارچه صنایع دستی در معرض دید علاقمندان قرار داده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری سه جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی در سال گذشته اظهار کرد: جشنواره اقوام ایرانی با حضور 18 استان کشور برای اولین بار در ساوه برگزار شد که حدود 120 هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی افزود: امسال نیز جشنواره اقوام ایرانی و صنایع دستی با حضور 20 استان در بام ساوه یا دریاچه برگزار می‌شود و در بخش نوبران و مرکزی ساوه نیز دو جشنواره روستایی برپا خواهد شد.

ایاز به توانمندی‌های ساوه در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون هفت دفتر مسافرتی در حوزه گردشگری در ساوه فعالیت دارد که مسافرت مردم این شهرستان به تمام نقاط دنیا را تسهیل کرده است.

وی بیان کرد: در ساوه دو هتل و یک مهمانپذیر ممتاز و چندین واحد استیجاری نیز فعالیت دارند و خدمات لازم را به مسافران ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول در ادامه به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: در شهرستان ساوه 112 اثر تاریخی به ثبت رسیده است و 310 اثر نیز تحت حفاظت میراث فرهنگی است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی، اظهار کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی بنای تاریخی مسجد جامع ساوه مرمت شد و علاوه بر آن کار مرمت امامزاده فضل‌بن‌سلمان، بنای تاریخی قیزقلعه، کاروانسرای تاریخی آوه و بنای چارسوق نیز انجام شد.

وی از جذب اعتبارات ملی با پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی به میزان 700 میلیون تومان در سال گذشته برای مرمت مسجد جامع ساوه خبر داد و گفت: علاوه بر هزینه اعتبارات ملی برای مرمت مسجد جامع چندین کار عمرانی نیز در این بنای تاریخی اجرا شد.

ایاز در پایان  بیان کرد : گردهمایی فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی شهرستان هر سه ماه یک بار با حضور مدیر کل در شهرستان برگزار و موانع موجود بر سر راه فعالیت در این عرصه مطرح و هم‌اندیشی می‌شود که ثمرات بسیاری داشته است.

 

نظر شما