مولاوردی در اراک؛

منشورحقوق شهروندی را در لایه های عمومی جامعه تزریق می کنیم

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۴:۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۷۹۵۰۵
منشورحقوق شهروندی را در لایه های عمومی جامعه تزریق می کنیم
دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی مهمترین مشکل و چالش در حوزه تحقق منشور حقوق شهروندی را تبدیل این منشور به فرهنگ جامعه، گفتمان عمومی و مطالبه جامعه دانست.

به گزارش برنا از اراک؛ شهیندخت مولاوردی در اراک، گفت: گفتمان سازی منشور حقوق شهروندی و نهادینه کردن مولفه های آن در لایه های جامعه به عنوان راهبرد اولویت دار دولت دنبال می شود.

وی بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال پیش نویس این برنامه ها ارائه شود و از سال 1397 به سمت اجرایی و عملیاتی شدن آن حرکت کنیم.

مولاوردی با بیان اینکه برای بند به بندی که در ساز و کار‌ها منشور حقوق شهروندی تاکید شده برنامه تعریف کرده ایم، اضافه کرد: مشکلات و چالش‌های زیادی در سر راه اجرای منشور حقوق شهروندی وجود دارد که بخشی از آنها جهانی است و بخشی هم داخلی است که در مناطق مختلف کشور متفاوت است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی بیان کرد: از استان‌ها و وزارت‌خانه‌ها به صورت مکتوب درخواست کردیم مشکلات پیش‌روی اجرای منشور حقوق شهروندی را ارائه کنند.

وی اظهار کرد: مهمترین مشکل در این حوزه بحث فرهنگی است، و در واقع راه بسیار طولانی تا تبدیل شدن منشور حقوق شهروندی به مطالبه و گفتمان عمومی در جامعه در پیش است.

مولاوردی در خصوص برنامه‌های حقوق شهروندی در خصوص محیط زیست، زنان و سالمندان نیز گفت: این برنامه‌ها از دستگاه‌های متولی دریافت می‌شود و طبق اقدام بسیار مهمی که بعد از ابلاغ و یک ماه پس از رونمایی از منشور صورت گرفته است رئیس جمهور طی مکاتبه‌ای با تمامی دستگاهها مفاد مندرج در منشور منطبق با ماموریت هر دستگاهی را ابلاغ کرده است.

وی ارائه برنامه تفصیلی توسط دستگاه‌های متولی را مطالبه رئیس جمهور در این دستورالعمل بیان کرد و گفت: ارائه لایحه در صورت صلاحدید و تشخیص موضوع دیگری است که مورد تاکید واقع شده است.

وی گفت: با جمع بندی نهایی موضوعات، در حال حاضر گزارش سالانه پیشرفت‌ها و راهکارهای برطرف کردن موانع حقوق شهروندی براساس آنچه که از دستگاه‌ها دریافت شده در حال تدوین است، چراکه طبق منشور رییس جمهور باید به مردم گزارش ارائه دهد.

مولاوردی افزود: در خصوص حوزه بانوان، کودکان و خانواده نیز موضوعات با حساسیت خاصی دنبال می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز