با حضور معاون وزیر بهداشت:

مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۵:۳۹:۵۹
کد خبر: ۷۹۴۵۶۵
مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد
مراسم تودیع و تکریم دکتر حسن طاهراحمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و معارفه دکتر سید محمد جمالیان، صبح امروز در سالن فرهنگسرای شهر اراک انجام شد. این آیین با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

دکتر حسن طاهراحمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم گفت: در حدود 5 سال پیش، هنگامیکه مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی را پذیرفتم، وضعیت دانشگاه به علت عدم توجه دولت به بحث بهداشت و درمان، در حالت ورشکستگی با میلیاردها تومان کسری بودجه مواجه بود در صورتیکه هم اکنون دانشگاه با تراز مثبت 40 میلیارد تومانی روبروست.

طاهراحمدی افزود: بدهی به پزشکان از 18 ماه به 11 ماه و کارمندان از 15 ماه به 8 ماه رسیده است که این شرایط باعث شده است تا دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به متوسط کشوری در حد مطلوب باشد.

وی ادامه داد: در طول خدمت خود از زحمات و حمایت های تک تک نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، استاندار مرکزی و معاونین استانداری، تمامی خیرین استان که حدود 120 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کرده اند، کمال قدردانی را دارم.

طاهراحمدی با اشاره به استعفای وزیر بهداشت گفت: امیدوارم استعفای وزیر کشور مورد تایید وزارت کشور قرار نگیرد و هم چنان حضور دکتر حسن قاضی زاده هاشمی را در حوزه بهداشت داشته باشیم.

وی در پایان به دکتر جمالیان ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.

دکتر سید محمد جمالیان، ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم، گفت: در کسوت شاگردی از زحمات و حمایت های استاد خودم، دکتر طاهراحمدی قدردانی می کنم. زحمات صادقانه ای که ایشان در طول خدمت خود کشیدند، بر کسی پوشیده نیست. خوشحالم که توفیق خدمت به بنده داده شد و امیدوارم با حمایت های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار و خیرین برنامه های خود را جامه عمل بپوشانم.

جمالیان با اشاره به برنامه های خود، افزود: جدایی سیاست از درمان، شایسته سالاری و استفاده از کادر قوی در بحث بهداشت و درمان مردم، مشارکت دادن اعضای هیئت علمی در امور پژوهشی و اهمیت ویژه به بحث پژوهش به منظور گره گشایی از مشکلات استان و کشور از اهم برنامه های بنده خواهد بود.

وی ادامه داد: امید است که با اتخاذ وحدت رویه به سازندگی و تحول دانشگاه دست یابیم و تقویت اتاق فکر دانشگاه، بهبود وضعیت خوابگاه های دانشجویی، جذب حداکثری دانشجویان در فعالیت های فرهنگی و تامین کلیه تجهیزات و داروهای مصرفی مردم نیز از جمله برنامه های بنده می باشد.

ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی در پایان با اشاره به ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر اراک گفت: از وزارت کشور، نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و استاندار و خیرین تقاضا دارم ما در تکمیل ساخت بیمارستان حضرت ولیعصر اراک یاری رسانند.

 

خبرنگار: سمیرا فشکی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز