استاندار مرکزی خبرداد؛

کرونا در اراک جان یک نفر را گرفت

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۰:۵۰:۴۱
کد خبر: ۹۶۸۱۵۸
کرونا در اراک جان یک نفر را گرفت
استاندار مرکزی گفت: مرگ یک نفر در این استان در اثر ابتلا به کرونا ویروس، تایید شد که لازم است اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخش به شهروندان با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده گفت: آزمایش ابتلا به کرونا ویروس فردی که به دلیل مشکل زمینه‌ای قلبی در استان مرکزی فوت کرده بود، مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: از سه نفر دیگر که امروز مشکوک به کرونا ویروس بودند آزمایش گرفته شده و در صورت تایید ابتلا به این بیماری اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: حال پزشک مبتلا به کرونا ویروس رو به بهبودی است.

آقازاده در خصوص تشکیل نشست پدافند زیستی استان مرکزی نیز گفت: این نشست تا اطلاع ثانوی با هدف اتخاذ سیاست های راهبردی پیشگیرانه و با محوریت آگاهی بخشی عمومی به شهروندان روزانه تشکیل می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص مصوبات نشست پدافند زیستی استان مرکزی ادامه داد: با تصمیم اعضای این شورا، قرار بر تعطیلی یک هفته ای مدارس، دانشگاه ها و و کلیه اماکن ورزشی شد که این اقدام تنها با هدف رعایت بیشتر موازین پیشگیرانه است و شهروندان استان مرکزی نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: نمایشگاه های مختلف در استان تا یک هفته آینده لغو و دستگاه های اجرایی نیز مکلف شدند تا از برگزاری نشست های غیرضروری در استان پرهیز کنند.

آقازاده بیان کرد: کارمندان دانشگاه های استان مرکزی نیز با نظر و تصمیم روسای دانشگاه ها در خصوص حضور در محل کار یا عدم حضور تصمیم گیری می شوند.

استاندار مرکزی افزود: شهرداری اراک نیز موظف به ضدعفونی کردن مکان های عمومی شهری شد.

وی بیان کرد: پیشگیری و رعایت موازین بهداشت فردی کلید موفقیت در مقابله با کرونا ویروس است و شهروندان حدالاامکان در موارد غیر ضروری از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

استاندار مرکزی در خصوص وضعیت تعطیلی حوزه های علمیه استان مرکزی نیز گفت: تصمیم گیری در خصوص تعطیلی حوزه های علمیه استان نیز با نظر امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز