حمید قنبری:

تلاش می کنیم تا اصالت ایرانی سازها حفظ شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۰:۳۱:۱۲
کد خبر: ۴۹۱۷۶۰
تلاش می کنیم تا اصالت ایرانی سازها حفظ شود
سازهای کوبه ای پس از صداهای انسانی قدیمی ترین نوع ساز محسوب شده و درک موسیقایی و زیبایی شناسی این سازها بر هیچ یک از مخاطبان موسیقی سنتی پوشیده نیست.گروه موسیقی کلون زمان جمعی است دوستانه برای تمرین و تداوم بخشیدن به تجربیات گذشته در زمینه ریتم و در تلاش است تا با انجام کاری نو در راه تغییر فرمول های همیشگی تجربه ای متفاوت را برای مخاطبان این سبک از موسیقی رقم بزند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این گروه که این روزها مشغول تمرین برای حضور در نخستین دوره ی "جشنواره ی موسیقی کلاسیک ایرانی" در تالار رودکی است؛در موسسه ریتم آوا خود را برای اجرای کنسرت روز دوشنبه ٢٢آذرماه آماده می کند که در آن قطعات آلبوم "در دام ریتم"و هم چنین قطعات جدید نواخته خواهد شد. با اعضای این گروه موفق به گفت و گو نشسته ایم که در ادامه می خوانید:

حمید قنبری نوازنده نام آشنای سازهای کوبه ای و سرپرست گروه، ایده ی اصلی کلون زمان را محوریت سازهای کوبه ای با نقش آفرینی متفاوت سازهای ملودیک دانست و افزود:دراین اجرا قطعاتی با بستری ریتمیک اجرا خواهد شد که هدف از آن  گسستن عادات شنیداری مخاطب است. به نوعی که او بتواند موسیقی جدیدی را تجربه کند.

 وی ملاک تاثیرگذاری قطعه های کلون زمان را آگاهی از ریتم و تمرکز بر سازهای کوبه ای ایرانی دانست و افزود:درتلاش هستیم تا اصالت ایرانی بودن سازها حفظ شود؛به اعتقاد من هنر با قومیت معنا پیدا می کند و اگر بخواهیم موسیقی دیگری راتقلید کنیم موفق نخواهیم بود.

قنبری  در رابطه با ذهنیتی که  کلون زمان  را از گروه های مشابه متفاوت می کند، اظهار داشت:با توجه به آنکه ایفا کننده نقش اصلی در موسیقی این سال ها سازهای ملودیک بوده و سازهای کوبه ای آنها را همراهی می کنند کلون زمان با نگاهی متفاوت بستر اصلی موسیقایی خود را سازهای کوبه ای قرار داده که سازهای ملودیک بنا بر اقتضا آنها را همراهی می کنند.

گروه کوبه ای کلون زمان متشکل از ۴ نوازنده ی سازهای کوبه ای،به عنوان هسته ی مرکزی است که در ادامه، نظرات دیگر اعضای گروه را پیرامون نحوه فعالیت این گروه، جویا شدیم.

ستارخطابی در رابطه با روند کاری کلون گفت:این گروه فعالیت خود را با استانداردهای خاص ، بر مبنای کارگروهی همزمان بافضای ذهنی مشترک اعضا آغازکرد به طوری که هریک از اعضا در عین نوازندگی ایده پرداز هستند.

میلاد قریشی تمرینات کلون زمان  را منسجم،پویا و منظم دانست و افزود: به اعتقاد من نظم این گروه  از عوامل پیش برنده ی آن محسوب می شود.

حسام عظیمی نیز اعتقاد دارد این گروه مسیر طولانی را پیش روی خود دارد که این موضوع نهایت همدلی و وحدت را می طلبد.

روحیه بالای این گروه نوید اجرای کنسرتی خوب ، آثاری ممتاز و آینده ای درخشان را می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز