سومین نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم برگزار شد

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۷:۴۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۴۵۸۸
سومین نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم برگزار شد
سومین نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم به ریاست مرتضی شیخ زاده قائم مقام این ستاد و با حضور روسای کمیته های یازده گانه ستاد در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش برنا، مرتضی شیخ زاده دراین نشست همه تصمیمات و اقدامات این ستاد را مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام کرد و گفت: پذیرش گردشگر نیز در قشم براساس ظرفیت اماکن اقامتی و با رعایت همه پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه قشم در بحث کنترل شیوع ویروس کرونا پرونده درخشانی دارد، افزود: ما در بحث کرونا بیشترین تست را به نسبت جمعیت در کل کشور داشتیم که این موفقیت نتیجه زحمات و تلاش های شبانه روزی همه دستگاه های مرتبط  درجزیره بخصوص متولی اصلی بهداشت و درمان جزیره یعنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم است.      

وی حفظ این موقعیت قشم را در زمینه کنترل کرونا یک وظیفه اساسی برای همه دانست و تصریح کرد: همه ما در ستاد وظیفه داریم با کسانی که تحت هرعنوان  در رعایت پروتکل ها سهل انگاری می کنند و سلامت مردم را به خطر می اندازند برخورد کنیم.

شیخ زاده در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات صورت گرفته در شش سال گذشته را در منطقه آزاد قشم افتخاری بزرگ برای همه خواند و یادآور شد: کسانی که سیاه نمایی می کنند و کارهای بزرگ انجام شده در این مدت را نادیده می گیرند باید بدانند که صرفا در بخش بهداشت و درمان شاخص های اصلی این بخش شامل تعداد تخت های بیمارستان، تعداد متخصصان، تعداد خانه های بهداشت و تجهیزات پزشکی مثال زدنی است. وی در این خصوص گفت: قشم در دولت تدبیر وامید در برخی از شاخص ها رشد 10 برابری داشته است.     

براساس این گزارش علیرضا امری کاظمی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر قشم نیز در آغاز این نشست گزارشی از دستور کار دو نشست قبلی و این نشست ارائه کرد و روسای کمیته های یازده گانه ستاد هم هرکدام آخرین اقدامات و مسائل و مشکلات کمیته ها را مطرح کردند و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ و ابلاغ شد.

همچنین در این نشست مقرر شد در اجرای منویات ریاست  جمهوری اسلامی ایران و با ابلاغ مصوبات ستادکرونای شهرستان، ورود گردشگران به جزیره قشم تنها پس از اخذ مجوز ورود به قشم از طریق وب سایت این سازمان به آدرس www.Qeshm.ir امکان پذیر باشد.

ستاد سفر قشم

نظر شما