چگونه از طبیعت برای انتخاب رنگ در دکوراسیون الهام بگیریم؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۲:۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۵۱۸۹
چگونه از طبیعت برای انتخاب رنگ در دکوراسیون الهام بگیریم؟
در ادامه می‌‌خواهیم درباره موضوع رنگ در دکوراسیون داخلی و الهام از طبیعت برای انتخاب رنگ حرف بزنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

به گزارش برنا، تصور بی‌رنگ بودن یک فضا چیز عجیبی به نظر می‌رسد. حتی تصور کردن یک فضا با دکوراسیون تک‌رنگ هم ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد. این رنگ است که به دکوراسیون شخصیت می‌بخشد. گاهی بدون اینکه متوجه باشیم شخصیت خانه را شکل می‌دهیم؛ گاهی هم به تک‌تک ابعاد شخصیتی‌اش توجه می‌کنیم. در ادامه می‌‌خواهیم درباره موضوع رنگ در دکوراسیون داخلی و الهام از طبیعت برای انتخاب رنگ حرف بزنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

الهام گرفتن از رنگ فصل‌ها در دکوراسیون

نیازی نیست متخصص رنگ یا یک طراح حرفه‌ی باشید؛ الهام گرفتن از طبیعیت همیشه شما را به نتایج مطلوب نزدیک می‌کند. شاید شما دانشی درباره چرخه رنگ در دکوراسیون، روانشناسی رنگ‌ها، رنگ‌های مکمل و تنالیته‌های مختلف رنگی نداشته باشید، اما طبیعت این‌ها را به خوبی می‌داند. فقط کافی‌ست کمی به اطراف خود توجه کنید و ببینید چه چیز‌هایی بیشتر به دلتان می‌نشینند؟ از همان‌ها برای انتخاب تم رنگی دکوراسیون منزل‌تان ایده بگیرید.

البته اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوعات رنگشناسی و کاربردهای آن در دکوراسیون هستید، مطالب  رنگ در دکوراسیون  را در چیدانه دنبال کنید.

به هر حال یکی از این منابع طبیعی و الهام‌بخش برای انتخاب تم رنگی دکوراسیون، فصل‌های سال و رنگ‌های خیره‌کننده هر فصل است. چقدر به حال‌وهوای رنگی شهر یا طبیعت در فصل‌های مختلف توجه می‌کنید؟

حتما چیزهایی مثل دکوراسیون با تم پاییزی یا دکوراسیون بهاری به گوشتان خورده. وقتی می‌گوییم دکوراسیون پاییزی، یعنی استفاده از رنگ‌های پاییزی و المان‌های پاییز که تداعی‌کننده این فصل زیبا هستند.

ترکیب رنگ در دکوراسیون بهاری

گل‌ها بهاری، میوه‌های فصلی، رنگ سبز برگ‌های نو رسیده، شکوفه‌های درختان، رنگ آسمان همه و همه به ما خبر از بهار می‌دهند. بهار فصلی برای بازی با همه‌ی رنگ‌هاست. خانه‌ای با دکوراسیون بهاری، خانه‌ای خوش آب‌ورنگ و سرزنده است. خانه‌ای با رنگ‌های ملایم و متنوع، خانه‌ای با کاغذ دیواری‌های گل‌گلی جذاب، با پارچه‌های گلدار چشمگیر و عناصر دکوری شاد و سرزنده.

رنگ در دکوراسیون

ترکیب رنگ در دکوراسیون تابستانی

تابستان داغ به رنگ‌های پرنشاط و شادش معروف است. زرد و آبی جذاب‌ترین رنگ‌های تابستانی‌اند، قرمز، صورتی، سبز روشن؛ این رنگ‌ها رنگ‌وبوی تابستان می‌دهند. رنگ زرد و آبی آسمان صاف و آفتابی تابستان را تداعی می‌کنند، چاشنی نارنجی و قرمز گرمای هوای تابستان را به دکوراسیون‌مان وارد می‌کنند و رنگ سبز نیز رنگ پوشش گیاهی انبوه تابستانی است. همه چیز به پخته‌ترین حالتش رسیده، رنگ‌ها تند و غلیظ هستند و گرما روی پوست احساس می‌شود.

ترکیب رنگ در دکوراسیون پاییزی

به پاییز که دقت کنید، طیف وسیعی از رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و قهوه‌ای بیشتر از رنگ‌های دیگر به چشم می‌آیند. به رنگ برگ‌ها دقت کنید، هر برگ خودش به تنهایی دنیایی از رنگ‌ نارجی است.

فکر می‌کنید چرا وقتی بهار هست؛ به پاییز پادشاه رنگ‌ها می‌گویند؟

چیزی که پاییز را پادشاه رنگ‌ها کرده تناژ‌های بسیار زیاد از تعداد محدودی رنگ گرم و جذاب است. یک پالت رنگی فوق‌العاده گرم و جادویی در یک فصل سرد.

ترکیب رنگ در دکوراسیون زمستانی

اگر به رنگ‌های سرد علاقه‌مند هستید و ترجیح می‌دهید دکوراسیون منزل‌تان ساده و خنثی باشد، از زمستان الهام بگیرید. رنگ سفید رنگ قالب زمستان است. گاهی رنگ سفید همنشین یک درخت همیشه سبز می‌شود و گاهی در کنار یک ساقه‌ی بی‌برگ قهوه‌ای؛ یک ترکیب رنگی فوق‌العاده می‌سازد.

به اطراف خود خوب نگاه کنید و از رنگ‌ها و ویژگی‌های هر فصل برای رسیدن به بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی الهام بگیرید. انتخاب پالت رنگ دکوراسیون داخلی با الهام از فصل‌ها را می‌توانید فصل به فصل تغییر دهید. کارهای کوچک و بزرگ زیادی هستند که می‌توانید برای تغییر رنگ دکوراسیون در هر فصل انجام دهید.

پرده‌های تابستانی و زمستانی داشته باشید، پارچه‌های متنوع برای کوسن‌ها درست کنید، گلدان‌ها را عوض کنید، وسایل دکوری را با توجه به هر فصل کمی تغییر دهید، مثلا در پاییز میز جلومبلی را با شمع و کدو حلوایی تزیین کنید و در بهار با گلدانی پر از گل‌های تازه بهاری! به این ترتیب می‌توانید پالت‌های رنگی مختلف را به دکوراسیون منزل‌تان راه دهید.

چیدانه اولین مرجع تخصصی و آنلاین در زمینه معماری و دکوراسیون است. در چیدانه میتوانید مطالب تخصصی و مرتبط با کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه نمایید و در صورت نیاز از متخصصین مربوطه مشاوره دکوراسیون دریافت کنید.

رنگ در دکوراسیون

طراحی دکوراسیون با الهام از عناصر موجود در طبیعت

بیایید با نگاه دیگری به الهام از طبیعت و انتخاب پالت رنگ در دکوراسیون نگاه کنیم. گاهی ترکیب رنگ گلبرگ یک شاخه گل، گاهی بال زیبای یک پروانه، گاهی رنگ بی‌نظیر یک میوه، گاهی جنگل، گاهی دریا گاهی بیابان؛ همگی الهام‌بخش شما در انتخاب رنگ و فضاسازی منزل‌تان هستند.  

اگر عاشق ساحل هستید، سبک دکوراسیون ساحلی را انتخاب کنید، از رنگ‌های دریایی، خاکی و ماسه‌ای استفاده کنید، خانه را با صدف و ستاره دریایی دیزاین کنید، تابلوهای دکوراتیو را با تم ساحل انتخاب کنید و از گیاهانی استفاده کنید که این فضا را برایتان بازسازی کنند.

اگر عاشق جنگل هستید به سراغ رنگ‌های سبز و قهوه‌ای بروید. این ترکیب بی‌نظیر با قرار دادن تعداد زیادی گیاهان پهن‌برگ در خانه می‌تواند تبدیل به همان چیزی شود که عاشقش هستید.

در مجله چیدانه می‌توانید با سبک‌های دکوراسیون داخلی و روش‌های مختلف طراحی دکوراسیون آشنا شوید.

رنگ در دکوراسیون

الهام گرفتن از طبیعت گاهی ساده‌تر از آن چیزی‌ست که به نظر می‌رسد. ببرای مثال چند روز پیش –جای شما خالی- یک هلو را پوست‌کندم و قاچ‌قاچ می‌کردم که بخوریم. باور نمی‌کنید که زیبایی رنگ قرمز که درست وسط نارنجی بسیار ملایم هلو پخش شده بود تا چه اندازه مسحور کنده بود. چه ترکیب رنگی بهتر از این؟ چه ایده‌ای بهتر از این پالت رنگی؟ مثلا می‌توانید دیوارها را نارنجی بسیار ملایم یا همان هلویی انتخاب کنید با مبلمانی به رنگ قرمز ارغوانی. یک پالت رنگ دکوراسیون داخلی الهام گرفته از میوه هلو!

در پایان:

در این مطلب به موضوع الهام از طبیعت برای انتخاب رنگ در دکوراسیون پرداختیم و توضیح دادیم که چطور می‌توانیم با کمی توجه بیشتر و دقت به محیط اطراف‌مان، به ایده‌های جذاب و چشمگیر دکوراسیونی دست پیدا کنیم. از یک خوردنی خوشمزه گرفته تا طبعیت و بی‌کرانگی‌اش!

اگر به مطالب مرتبط با رنگ‌شناسی و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی علاقه دارید، به مجله چیدانه بروید و مطالب بخش رنگ در دکوراسیون را بخوانید. چیدانه اولین مرجع تخصصی و آنلاین معماری و دکوراسیون داخلی است که به صورت حرفه‌ای به ارائه محتوا در این زمینه می‌پردازد.

نویسنده: مژگان احمدی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز