کاهش قیمت بلیط هواپیما با رفع محدودیت های کرونایی

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۰۹:۳۱:۳۹
کد خبر: ۱۲۴۹۳۵۵
کاهش قیمت بلیط هواپیما با رفع محدودیت های کرونایی
بعد از روز های سختی که سپری شد، زمزمه های مبنی بر ثبات و حتی کاهش قیمت بلیط ها به گوش می رسد. در ادامه به بررسی خبر های منتشر شده در این زمینه می پردازیم.

به گزارش برنا، افزایش قیمت ها در سال های گذشته و علی الخصوص از ابتدای سال 99 تا کنون، سبب نارضایتی مردم شده است و سوال مشترک ایجاد شده بین آحاد جامعه این بوده که چرا ثبات قیمتی در کشور ایجاد نمی شود. حوزه گردشگری که ضربه سنگینی بابت شیوع ویروس کرونا به آن وارد شد نیز از قائله ی افزایش نرخ ها مستثنی نبود. به طوریکه قیمت بلیط های هواپیما تاثیر مستقیم بر افزایش نرخ تور های داخلی و خارجی گذاشت. حال بعد از روز های سختی که سپری شد، زمزمه های مبنی بر ثبات و حتی کاهش قیمت بلیط ها به گوش می رسد. در ادامه به بررسی خبر های منتشر شده در این زمینه می پردازیم.

تصمیمی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما گرفته نشده است

طی خبری که در سایت رسمی هواپیمایی کشوری منتشر شد، مواردی چون عدم افزایش بلیط هواپیما عنوان گشت. در متن این خبر تاکیید شده که هیچ تصمیمی جهت افزایش قیمت بلیط نداریم و تمامی شرکت های هواپیمایی باید بر اساس تصمیمات آخرین جلسه سازمان عمل کنند. همچنین محدودیت پذیرش 60 درصدی مسافران در پرواز ها همچنان پابرجاست. در صورت مشاهده تخلفات در این زمینه سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس www.cao.ir قرار داده شده است.

کاهش قیمت بلیط در آینده ای نزدیک

رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی در حاشیه معارفه رئیس جدید راه اهن جمهوری اسلامی ایران، بر کاهش قیمت بلیط ها در آینده ای نزدک تاکید کرد. وی در پاسخ سوالی که در زمینه ی عدم ثبات نرخ بلیط های پرواز پرسیده شده بود، عنوان داشت که افزایش قیمت ها به دلیل محدودیت های کرونایی بوده و پذیرش 60 درصدی مسافران سبب شده تا نرخ ها بدین صورت روند صعودی داشته باشند. وی افزود با توجه به روند کاهشی کرونا، امید داریم با رد شدن از شیوع کرونا در کشور، محدودیت های کرونایی برداشته شود و در نتیجه تعادل نسبی در قیمت ها و کاهش نرخ بلیط ها را داشته باشیم.

لینک مرتبط: جدید ترین قوانین سفر به کانادا

آیا محدودیت های کرونایی تنها دلیل افزایش قیمت بلیط هواپیما است؟

مطمعنا تنها یک فاکتور نمی تواند بدین صورت بر نرخ ها تاثیر بگذارد. البته این محدودیت ها و به تبع آن کاهش ظرفیت 40 درصدی پرواز ها از دلایل اصلی نوسانات قیمت بلیط ها بود ولی مواردی دیگری نیز بر در این اتفاق دخیل بوده است. شاید در مسیری مانند پرواز مشهد تهران نرخ دلار بر قیمت نهایی بلیط تاثیر نگذارد ولی در پرواز های خارجی مانند تهران استانبول، نوسانات قیمت دلار به خوبی تاثیر خود بر نرخ ها را نشان داد. در کنار تمامی خبر های خوبی که در راستای ثبات و یا ارزان شدن قیمت بلیط ها به گوش می رسد، کنترل نرخ دلار نیز مطمعنا تاثیر بسیار زیادی در قیمت ها به ویژه در سفر های خارجی خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز