بررسی عوامل موثر بر قیمت بلیط تهران کیش

۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۱۲:۳۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۱۹۶۹۵
بررسی عوامل موثر بر قیمت بلیط تهران کیش
همان طور که می دانید عوامل بسیاری بر افزایش یا کاهش قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند. ایام مختلف سال به عنوان مهم ترین عامل به شمار می آید و در بعضی از روزها با بیشترین و یا کمترین نرخ شاهد نوسانات قیمت در بلیط های هواپیما هستیم.

همان طور که می دانید عوامل بسیاری بر افزایش یا کاهش قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند. ایام مختلف سال به عنوان مهم ترین عامل به شمار می آید و در بعضی از روزها با بیشترین و یا کمترین نرخ شاهد نوسانات قیمت در بلیط های هواپیما هستیم. ناگفته نماند که سایر عوامل از جمله مقصد، ساعت پرواز، آژانس های هواپیمایی و. . . نیز بر قیمت بلیط موثر هستند که در این گزارش به بررسی این موارد می پردازیم.

معمولا هزینه بلیط های هواپیما در ایام خاصی از سال که با افزایش تقاضای مردم همراه است، بالا رفته و شما با خرید بلیط هواپیما تهران کیش لحظه آخری و یا حتی بلیت چارتری در ایام پیک سفر مانند اواخر زمستان و اوایل پاییز نیز با قیمت نجومی رو به رو می شوید.

انتخاب جزیره کیش به عنوان مقصد همیشه یکی از گزینه های سفر به ویژه در ایام تعطیل بوده است. این جزیره به سبب داشتن امکانات تفریحی و جاذبه های طبیعی در اکثر روزهای تعطیل سال میزبان مسافران زیادی است. همین امر موجب شده تا خرید بلیط هواپیما در این ایام با افزایش قیمت مواجه شود. همچنین در برخی از ایام سال مانند فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا، قیمت بلیت های هواپیمایی جهت سفر به کیش به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

ساعت پرواز از دیگر عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما این مسیر است. شما می توانید با انتخاب پرواز در ساعات ابتدایی و انتهایی روز هزینه کمتری جهت پرداخت بلیط هواپیما پرداخت کنید در صورتی که پرواز در ساعات بین روز هزینه بیشتری را برای شما به همراه دارد.

ایرلاین های مختلفی در مسیر پرواز تهران کیش فعال هستند که در روز و ساعات مختلف بلیط های هواپیما را با قیمت های متفاوتی به فروش می رسانند. در حال حاضر شما می توانید از شرکت های هواپیمایی کیش ایر، زاگرس، آتا، کاسپین، معراج، تابان و. . . بلیت هواپیما تهران کیش را تهیه نمایید. این ایرلاین ها از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و همه در یک رنج قیمتی بلیت هواپیما تهران کیش رو می فروشند.

نوع کلاس پروازی بر نرخ بلیط های داخلی تاثیر مستقیم دارد. اکثر هواپیماها دارای سه نوع کلاس پروازی شامل فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس هستند که قیمت بلیط هر کدام با یکدیگر متفاوت است. البته در تمام شرکت های هواپیمایی ایران فقط امکان تهیه بلیط در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینسی در اختیار مسافران قرار گرفته است. قیمت کابین های بیزینس کلاس با توجه به خدماتی که ارائه می دهند اعم از استفاده از لانژهای اختصاصی ایرلاین، سالن مجزا در فرودگاه برای استراحت، صندلی های مبله و اتوماتیک، امکاناتی مثل وای فای، تنوع غذایی بیشتر، مقدار بار مجاز بیشتر و پیاده شدن سریع تر به جهت فاصله کمتر با درب خروجی نسبت به کابین های اکونومی هواپیما بیشتر است.

شما می توانید به 2 روش حضوری و اینترنتی بلیط هواپیما خود را تهیه نمایید. در صورتی که بلیط خود را حضوری تهیه کنید، نمی توانید مقایسه قیمت انجام دهید. به علاوه خرید حضوری شامل درصدی به عنوان کارمزد می شود که بر قیمت بلیت شما می افزاید. اما زمانی که شما قصد خرید بلیط به صورت اینترنتی داشته باشید از مزایایی همچون مقایسه قیمت سایت ها و ایرلاین های مختلف، کاهش سختی راه و پرداخت هزینه کمتر بهره مند شوید.

محدودیت سنی از دیگر عواملی است که بر قیمت بلیط هواپیما تهران کیش تاثیر می گذارد. هر ایرلاینی با در نظر گرفتن زمان پیک سفر یا کم سفر بودن و ساعت پرواز بهای مختلفی را برای تهیه بلیط کودکان بین 2 تا 12 سال مشخص می کند. اما به طور معمول خرید بلیت کودکان 50 درصد و در بعضی موارد تا 75 درصد بلیط بزرگسالان است. نرخ بلیط سیستمی این مسیر برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است، در صورتی که نرخ بلیط چارتر برای همین مسیر برای این دو رنج سنی، ثابت می باشد و می بایست برای کودکان نیز مبلغ بزرگسال را پرداخت نمایید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز