استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

افزایش شیوع بیماری کرونا طی روزهای اخیر نگران کننده است

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۰۸:۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۱۹۶۴
افزایش شیوع بیماری کرونا طی روزهای اخیر نگران کننده است
استاندار هرمزگان گفت: به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا طی روزهای اخیر در هرمزگان، دغدغه و نگرانی جدی داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با تاکید بر اینکه به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا طی روزهای اخیر در هرمزگان، دغدغه و نگرانی جدی داریم، عنوان کرد: با افزایش ظرفیت تست های آزمایشگاهی، میزان شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و افراد فاقد علائم بیماری نیز در هرمزگان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان نشان می‌دهد که این بیماری در سطح جامعه وجود دارد و در حال انتقال است.

استاندار هرمزگان افزود: ما نسبت به وضع موجود ترددهای زیاد و حضور مردم در مکان های عمومی و محیط‌های خرید و بازار، آن هم بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نگرانی جدی داریم و اگر مردم توصیه ها را رعایت نکنند، ممکن است هرمزگان نیز به لحاظ افزایش بیماری کرونا به وضعیت فعلی استان خوزستان دچار شود.

همتی تصریح کرد: مردم برای انجام هر نوع فعالیت و هنگام حضور در همه مکان های عمومی و مراکز خرید، حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و تنها با رعایت این پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری، می توانیم بیماری کرونا را مهار کنیم.

وی گفت: مردم تا جایی که امکان دارد، در خانه بمانند و به ویژه افراد با سن بالا و همچنین دارای بیماری زمینه ای باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

همتی تاکید کرد: افرادی که تست بیماری کرونا در آنها مثبت اعلام شده نیز هم در درون خانواده باید فاصله گذاری و موارد بهداشتی را رعایت کنند و هم دستور پزشکی قرنطینه را رعایت کرده و در اجتماع حضور نیابند تا سلامتی دیگران به خطر نیفتد.

وی یادآور شد: از همه مردم هرمزگان می خواهیم تا بسیار جدی‌تر اصول بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند تا این بیماری در استان کنترل و مهار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز