صورت گرفت؛

بازدید فرماندار پارسیان از روند پیشرفت بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۸:۴۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۵۲۶۲
بازدید فرماندار پارسیان از روند پیشرفت بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان
فرماندار پارسیان با حضور در منطقه‌ ویژه اقتصادی پارسیان و بازدید از بندر این منطقه،در جریان آخرین پیشرفت های این پروژه عظیم ملی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رضاپور با همراهی پاکزاد،در جریان بازدید از بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اظهار داشت: رونق منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و افتتاح پست های اسکله آن، برای مردم کشور و جوامع محلی مثمر ثمر خواهد بود و همگان از این مزایا بهره خواهند برد.

وی افزود: با تخصیص اعتبارات به این طرح ملی و توجه ویژه در راستای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور در شرایط تحریم ها و همچنین در راستای شعار سال، جهش تولید گام های اساسی برداشته  شد.

فرماندار پارسیان ابزار امیدواری کرد: با تلاش مدیرعامل جوان و توانمند و سایر دولتمردان و با حمایت استاندار هرمزگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت،سازمان ایمیدرو و با اختصاص اعتبارات بیش از پیش به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ،هر چه زودتر شاهد بهره برداری کامل آن باشیم.

رضاپور خاطرنشان کرد: سیاست های صنایع درجهت بی اثر کردن تحریم های ظالمانه و در راستای توسعه متوازن صورت می‌گیرد.

وی پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه را در گروی پیشرفت صنایع دانست و تاکید کرد: دغدغه مشترک همه مسئوولان، آبادانی و رونق اقتصادی در کشور است بنابراین ما باید با در نظر گرفتن شرایط موجود و تدابیر لازم از همه امکانات برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.

در ادامه این بازدید، دکتر پاکزاد،مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان،ضمن تشکر از حمایت،همراهی و همدلی فرماندار پارسیان،استاندار هرمزگان و مدیران صمت و سازمان ایمیدرو اظهار داشت:بزرگترین قدم برای رونق تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید، برطرف کردن موانع صادرات است.برای رسیدن به هدف شعار سال،هیچ راهی بجز صادرات نداریم.

پاکزاد تاکید کرد: صادرات تنها راه تنفس کشور و به نوعی ششی برای اقتصاد ماست.

وی با اشاره به نقش بندر منطقه ویژه و صادرات در اقتصادمحلی بیان داشت:من معتقدم هر توسعه‌ای که اتفاق می‌افتد توسعه جامعه محلی هم باید به همراه خود داشته باشدو این اتفاق با بهره‌برداری از بندر پارسیان قطعاً رخ خواهد داد واقتصاد محلی به شدت رونق خواهد گرفت.

پاکزاد با اشاره به اینکه  بندر  منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، در این مرحله ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تن کالا را دارد گفت:ظرفیت مرحله نهایی این بندر ۴۰ میلیون تن است که کشتی‌های ۷۰ هزار تن می‌توانند در این بندر پهلو بگیرد.

وی در مورد هدف گذاری این منطقه گفت: هدف نهایی این منطقه تولید ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳ میلیون تن پودر آلومینا، تولید ۷۵۰ هزار متر مکعب اب از آب‌شیرین کن و۴۳۰۰ مگاوات برق است که خوشبختانه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و راه در این منطقه ایجاد شده است.

پاکزاد،دسترسی آسان به آب‌های خلیج فارس برای حمل و نقل دریایی کالا و نزدیکی به منابع گازی پارس جنوبی را از مهمترین مزایایی این منطقه دانست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در پایان تاکید کرد: این منطقه بخشی از تاریخ و هویت پارسیان و هرمزگان است، همه تلاشمان این است که سفرای توسعه برای کشورمان ایران، استانمان هرمزگان و شهرستانمان پارسیان باشیم و امیدوارم این هدف،با همدلی و همراهی همگان محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز