استاندار هرمزگان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:

توزیع ۳۵۳ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی میان شهرستان‌های هرمزگان

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۰:۴۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۵۳۴۰
توزیع ۳۵۳ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی میان شهرستان‌های هرمزگان
استاندار هرمزگان از توزیع ۳۵۳ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی سال جاری، میان شهرستان‌های استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان،  فریدون همتی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به توزیع بخشی از اعتبارات عمرانی استان، عنوان کرد: بالغ بر ۳۵۳ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی و عمرانی از مجموع هزار و شش میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان در سال جاری، بنا بر شاخص ها، میان شهرستان های استان هرمزگان توزیع شد.

وی ادامه داد: با این توزیع صورت گرفته، دستگاه‌ها می‌توانند به سرعت موافقت‌نامه ها را مبادله و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی فعال شوند.

این مسئول افزود: همچنین ۲۹۸ میلیارد تومان از اعتبارات توازن ملی برای پروژه‌های معین شده، ابلاغ شد و ابلاغ اعتبارات توازن استانی نیز در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

همتی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی با درصد پیشرفت بالا در اولویت تخصیص بودجه و اعتبارات قرار دارند، تصریح کرد: پروژه‌هایی که در سال جاری در حوزه‌های مختلف در استان باید تکمیل شوند، مشخص شده و در اولویت تخصیص بودجه نیز قرار دارند.

وی گفت: با هدف تکمیل طرح‌های عمرانی باقی‌مانده، پروژه جدیدی در سال جاری آغاز نخواهد شد، مگر اینکه طرحی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در کمیته مربوطه بررسی شود.

استاندار هرمزگان در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از صادر کنندگان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران، بیان داشت: رونق هر چه بیشتر صادرات از اهمیت خاصی برخوردار بوده و برای کشور ارزآوری خواهد داشت و دستگاه های مختلف مکلف هستند که حمایت لازم را از این حوزه داشته باشند.

همتی همچنین پیگیری تکمیل پروژه‌های بیمارستانی در هرمزگان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: طرح هایی همچون بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس، بیمارستان جدید میناب، بیمارستان شریعتی، بیمارستان ارتش در بندرعباس و بیمارستان کودکان در حال اجرا می باشند که با جدیت تکمیل تمامی این طرح را مورد پیگیری قرار می دهیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس از پروژه های بسیار مهم در هرمزگان محسوب می‌شود که معاونت عمرانی استانداری به طور ویژه اجرای این طرح را پیگیری می‌کند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این طرح تا پایان سال جاری به مرحله خوبی رسیده و آماده بهره‌برداری شود.

وی یادآور شد: در مجموع هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید تا پایان دولت دوازدهم در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از اقدامات بزرگ در حوزه بهداشت و درمان این استان محسوب می‌شود.

نظر شما