دکتر همتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

۱۳ هزار هکتار طرح پرورش میگو در هرمزگان در حال اجراست

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۸:۲۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۰۷۷۰۹
۱۳ هزار هکتار طرح پرورش میگو در هرمزگان در حال اجراست
استاندار هرمزگان گفت: بر روی اجرای طرح‌های شیلاتی به ویژه در حوزه پرورش ماهی و میگو در استان هرمزگان، تمرکز جدی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به عملکرد و اقدامات استان در حوزه شیلات طی سال ۹۸ ، عنوان کرد: میزان صید استان در سال گذشته ۳۳۰ هزار تن بود و همچنین ۳۱ هزار تن پرورش ماهی و میگو در هرمزگان داشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان در حال بهره برداری و تولید است و ۱۳ هزار هکتار دیگر از طرح‌های پرورش میگو نیز در حال اجراست.

استاندار هرمزگان افزود: برای ۱۲ هزار هکتار دیگر مزرعه پرورش میگو در هرمزگان موافقت اصولی صادر شده و ۱۴ هزار هکتار دیگر نیز توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در مراحل مطالعه و سایر اقدامات قرار دارد.

همتی تصریح کرد: در تلاش هستیم با رفع موانع موجود تا پایان سال جاری، با اضافه شدن ۱۳ هزار هکتار جدید مزرعه پرورش میگو در هرمزگان به عدد قابل توجهی از تولید میگوی پرورش در استان برسیم.

وی با تاکید بر اینکه بر روی طرح‌های شیلاتی به ویژه در حوزه پرورش ماهی و میگو در استان هرمزگان، تمرکز جدی داریم، اظهار داشت: استان هرمزگان در این زمینه از استعدادهای بی نظیری برخوردار است و با فعال شدن این ظرفیت ها، چرخه اقتصادی قابل توجهی در راستای اشتغالزایی و رونق و جهش تولید ایجاد خواهد شد و بر این اساس شیلات از محورهای اصلی توسعه استان هرمزگان محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: صنعت پرورش میگو دارای ظرفیت های متعددی همچون تکثیر لارو، تأمین و تولید خوراک، فرآوری، بسته‌بندی، حمل و نقل و بازار صادراتی است که این چرخه عظیم می‌تواند اشتغال و ارزآوری قابل توجهی به همراه داشته باشد.

همتی با اشاره به ظرفیت های حوزه پرورش ماهی در هرمزگان، بیان داشت: در این زمینه نیز ۱۰۰ هزار تن مجوز فعالیت صادر شده و سرمایه گذارانی که مجوز دریافت کرده‌اند، اگر به طور جدی پای کار باشند از آنها حمایت لازم صورت می‌گیرد و تسهیلات پرداخت خواهد شد و در صورت عدم شروع فعالیت، مجوز آنها لغو می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته تلاش داریم در آینده نزدیک، به ۳۰ تا ۵۰ هزار تن تولید ماهی پرورشی در استان هرمزگان برسیم.

استاندار هرمزگان افزود: برای حمایت جدی تر از طرح های پرورش ماهی و میگو، این موضوع در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی نیز مطرح می‌شود تا اقدامات لازم جهت تامین ارز و تجهیزات مورد نیاز در این حوزه در سطح ملی صورت گیرد.

نظر شما