مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان خبرداد:

ثبت نام ۲۹۰ بنگاه آسیب دیده برای دریافت تسهیلات دوره کرونا

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۹:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۸۴۰۵
ثبت نام ۲۹۰ بنگاه آسیب دیده برای دریافت تسهیلات دوره کرونا
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از مجموع بنگاههای آسیب دیده متقاضی دریافت تسهیلات کرونا در استان، تاکنون 458 واحد واجد شرایط شناخته شده که 290 بنگاه جهت دریافت تسهیلات این دوره در سامانه کارا ثبت نام و به دستگاههای اجرایی ارسال شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،هادی ابراهیمی" افزود: این تسهیلات حمایتی برای رسته های شغلی در بنگاهها که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده اند و دارای  لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات حمایتی کرونا، صرفا به بنگاههایی تعلق می‌گیرد که کد کارگاهی داشته و از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند.

ابراهیمی اظهارداشت: این تسهیلات به ازای هر نیروی شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و برای بنگاههایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند به ازای هر نفر شاغل بیمه شده ۱۶ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات به صورت ۲ مرحله‌ای بوده که در مرحله اول 50 درصد تسهیلات متعلق به صاحبان کسب‌ و کار پرداخت و مابقی نیز یک ماه بعد از آن و پس از تأیید دستگاههای اجرایی ذی‌ربط در سامانه کارا به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

قابل ذکر است با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارها و مشاغل تحت تاثیر این بحران، با رکود و حتی تعطیلی مواجه شدند که در چنین شرایطی پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار است.

نظر شما