استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

تجمعات ممنوع است و در هیچ نقطه‌ای از استان نباید صورت گیرد

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۹:۴۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۰۸۴۳۰
تجمعات ممنوع است و در هیچ نقطه‌ای از استان نباید صورت گیرد
استاندار هرمزگان گفت: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، نتیجه کم دقتی و عدم توجه به رعایت اصول فاصله گذاری و بهداشتی است و این امر نشان می‌دهد مردم هرمزگان باید حساسیت بسیار بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه در هفته های اخیر آمار مبتلایان بیماری کرونا در هرمزگان نسبت به ماه های اسفند و فروردین افزایش محسوسی یافته است، عنوان کرد: اگر حساسیت مردم نسبت به این بیماری پایین باشد و اصول فاصله گذاری و بهداشتی را رعایت نکنند، استان هرمزگان از نظر بیماران مبتلا به کرونا به وضعیت استان خوزستان دچار می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه تدابیر لازم را پیگیری و اجرا می کند اما مردم باید همکاری لازم را در این خصوص داشته و احساس نکنند که بیماری کرونا تمام شده است.

استاندار هرمزگان افزود: اگر همه افراد فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول و دستورالعمل های بهداشتی را در ارتباطات خانوادگی و فعالیت های محیط کار خود رعایت کنند، انتقال بیماری کاهش خواهد یافت.

همتی تصریح کرد: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، نتیجه کم دقتی و عدم توجه به رعایت اصول فاصله گذاری و بهداشتی است و این امر نشان می‌دهد مردم هرمزگان باید حساسیت بسیار بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دامنه نظارت بر فعالیت ها در استان هرمزگان تقویت و افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: تجمعات ممنوع است و در هیچ نقطه‌ای از استان نباید صورت گیرد و برگزاری مراسماتی که در آن تجمع صورت می‌گیرد، بسیار برای سلامتی افراد خطرآفرین است و همه باید در این خصوص مسئولیت پذیر باشیم و از هرگونه تجمع خودداری و جلوگیری کنیم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: مردم استان تردد غیرضروری نداشته باشند و به مناطق مختلف از جمله روستاها سفر نکنند.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار مبتلایان در شهر بندرعباس است، با توجه به تراکم بالای جمعیت در این شهر، باید رعایت و دقت بیشتری در بندرعباس صورت گیرد.

همتی با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضدعفونی اماکن عمومی، خیابان ها و مکان های تردد را با جدیت بیشتر انجام دهند، اظهار داشت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله بسیج و هلال احمر نیز در این راستا ظرفیت‌های خود را به کار بگیرند و به شهرداری‌ها و دهیاری ها و همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان، کمک کنند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه مردم در وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین اماکن فعالیت‌های مختلف حتماً از ماسک استفاده کنند، بیان داشت: کارکنان ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بنگاه های اقتصادی و تولیدی نیز موظف به استفاده از ماسک در محل کار و همچنین رعایت اصول بهداشتی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز