مدیر منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس:

جانشین پروری در راستای تضمین آینده منطقه ویژه خلیج فارس

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۲۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۰۰۷
جانشین پروری در راستای تضمین آینده منطقه ویژه خلیج فارس
مدیر منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بر موضوع جانشین پروری و آموزش مداوم نیروها در راستای ایجاد پشتوانه برای تضمین آینده این منطقه عظیم اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،شهرام عابدینی اذعان داشت: ارائه مشورت‌های لازم در جهت اجرای روش‌ها و برنامه‌ریزی منابع انسانی شرکت، تنظیم برنامه‎های عملیات اجرایی واحد بر اساس خط مش تعیین شده و همچنین ساماندهی، برنامه‌ریزی، کنترل، ایجاد هماهنگی و تقسیم کار در واحدهای تحت سرپرستی، از وظایف حوزه مدیریت منابع انسانی و آموزش است.

وی بیان کرد: همکاری در تهیه و تنظیم دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های لازم برای منابع انسانی شرکت، انجام اقدامات مربوط به اعمال خط مش‌های اداری، پرسنلی و آموزشی، برنامه‌ریزی و نظارت بر همه مسائل ادارای از قبیل استخدام، انتصاب، حقوق و مزایا کارکنان و نظارت بر تهیه و تدوین بخش‌نامه‌ها، دستورالعمل‌های اداری، رفاهی و آموزشی در شرکت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از اهم وظایف این حوزه به شمار می‌آید.

عابدینی نظارت بر تهیه و تدوین ساختارهای سازمانی، شرح وظایف و شرایط احراز مشاغل را از مهمترین وظایف محوله به حوزه مدیریت  خود عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر وظایف مربوط به حوزه مدیریت منابع انسانی می‌توان به  انجام اقدامات مربوط به برنامه‌ریزی وهدایت دوره‌های آموزشی، نظارت بر آمار و گزارش های جامع از فعالیت‌های آموزشی شرکت و ارائه گزارش ها به مدیریت ارشد و سایر ارگان‌های مربوط استان و انجام اقدامات مربوط به نظارت بر عملکرد، نام برد.

وی در ادامه به برنامه پنج ساله استراتژی آموزشی اشاره کرد و گفت: برای آموزش کارکنان منطقه ویژه برنامه‌ای پنج ساله در نظر گرفته شده که سال 99 در واقع سال سوم برنامه آموزش است و بنا شده در ازای هر نفر 18 ساعت آموزش در نظر گرفته شود که طبق جلسات متعددی با حضور اعضاء کمیته آموزش و روسا و سرپرستان بلافصل پرسنل برگزار شد که حاصل این جلسات در حوزه آموزش و توانمندسازی کارکنان استخراج و برنامه ریزی  این حوزه در سال جاری 14 هزار نفر باید تحت آموزش قرار گیرند و در این راستا در اکثر مواقع با مراکز آموزشی معتبر قرارداد منعقد می شود.

مدیر منابع انسانی و آموزش منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افزود: برای تدوین برنامه‌آموزشی در سال جاری  نیاز سنجی‌ها توسط هر واحد انجام شده است و در این مرحله باید حوزه مدیریت منابع انسانی و آموزش، ضمن تائید موسسه ها،  اساتید دوره‌ها را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: طبق نیاز سنجی‌های صورت گرفته دوره‌های آموزشی در سال جاری در گرو ههای فنی و مهندسی، مالی و ایمنی، بهداشت و محیط زیست و توانمندی‌های عمومی برگزار خواهد شد.

عابدینی با بیان اینکه این آموزش‌ها بر اساس توانمندی کارکنان و در راستای افزایش توانایی و مهارت آن‌ها اعمال می‌شود، تشریح کرد: جانشین‌پروری یکی از اهداف مهم از ارائه آموزش به کارکنان در سال جاری است، به این صورت که به نیروهای منتخب آموزش‌های تخصصی داده شود تا جانشین نیروهایی شوند که در آینده پرسنل از طریق بازخریدی و یا بازنشستگی از مجموعه خارج خواهند شد تا طی این روند 90 درصد تامین نیروهای متخصص از نیروهای داخلی مجموعه صورت گیرد.

مدیر منابع انسانی و آموزش منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت خود اذعان داشت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه تحت مدیریت، پیگیری مشاغل سخت و زیان آور و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که بر اساس آن  با حمایت مدیر عامل محترم بروزرسانی‌هایی نیز انجام شد که این امر افزایش گروه‌های شغلی پرسنل را به همراه داشت.

 وی در ادامه به معضل کمبود بودجه اشاره کرد و گفت: این مشکل طرح‌ها و اقدامات آموزشی را تحت شعاع قرار می‌دهد و رسیدگی به مسائل مربوط به کارکنان از قبیل ترفیع، پاداش، افزایش امکانات رفاهی پرسنل و...، بدون در اختیار داشتن بودجه کافی امکان پذیر نخواهد بود.

عابدینی در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین عنصر یک  شرکت منابع انسانی آن است و بیشترین اقدامات باید در راستای آموزش پرسنل، تقویت مهارت‌ها و توانایی‌ها و همچنین افزایش انگیزه آن‌ها صورت پذیرد، قطعا زمانی که توانمندی‌ها رشد پیدا کنند، ارتقا نیز در پی آن رخ خواهد داد.

نظر شما