مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

رشد ۷ برابری صادرات غیر نفتی در بنادر جزیره قشم

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۹:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۱۲۹۳
رشد ۷ برابری صادرات غیر نفتی در بنادر جزیره قشم
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دوره زمانی دو ماه نخست امسال، 676 هزار تن انواع کالا در بنادر جزیره قشم تخلیه و بارگیری شده واجرای الزامات و شیوه نامه های بهداشتی و مراقبتی کاهش 98 درصدی ترابری دریایی را در بر داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور " ضمن تشریح آمار وعملکرد 60 روزه نخست سال  جاری  در بنادر جزیره قشم  اظهار داشت: در این دوره زمانی،  676 هزار و 933 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شده است .

وی گفت: از مجموعه عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها ، 656 هزار و 737 تن مربوط به کالای غیر نفتی و 20 هزار و 196تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

این مقام مسول از افزایش 7 برابری صادرات کالای غیر نفتی در بنادر قشم سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 24 هزارو 359 تن کالای صادراتی جابجا شد ه که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل از رشد 679 درصدی برخوردار بوده است.

عفیفی پور حجم عملیات کابوتاژ(کران بری) کالاهای غیرنفتی را نیز رقمی افزون بر 624 هزار و 371  تن اعلام کرد.

و افزود: ازابتدای سال جاری تاکنون 3 هزارو 793 تن انواع کالاهای غیر نقتی از بنادر جزیره قشم ترانشیب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 490 درصدی (6 برابری ) برخوردار بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال 99 تا آغاز خرداد ماه جاری، TEU کانتینر با رشد 131 درصدی (4 برابری) در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان به کارنامه فعالیت های مسافری و گردشگری دریایی در جزیره قشم نیز اشاره ای داشت و گفت: شیوع و اپیدمی ویروس کرونا  در کشور تاثیراتی را در همه حوزه ها بجای گذاشت که حمل و نقل و گردشگری دریایی نیز از موج این ویروس مصون نماند به گونه ای که در دو ماهه نخست امسال، ترابری 83 هزار و 119 نفر سفر به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 98 درصدی داشته است.

عفیفی پور  اهتمام و معاضدت کلیه دست اندرکاران این حوزه و تبعیت از شیوه نامه های بهداشتی و مراقبتی را شایسته تقدیر دانست و اظهار داشت: در ایامی که اوج فعالیت تعاونی های مسافری و گردشگری دریایی بود کلیه  فعالین این حوزه تلاش در جهت جلوگیری از شیوع  این ویروس را ارجح امور قرارداده و با رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدامات مراقبتی و تعطیلی مراکز گردشگری از هیچ تلاشی در جهت کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کوید 19 فرو گذار نبودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز