رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس خبرداد:

شناسایی، تولید و کاشت گونه‌های جدید و بومی در فضای سبز شهری

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۰:۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۱۳۴۰
شناسایی، تولید و کاشت گونه‌های جدید و بومی در فضای سبز شهری
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از شناسایی، تکثیر، تولید و کاشت گونه‌های گیاهی جدید در فضای سبز شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مصطفی خادم با اشاره به فعال کردن طرح مطالعاتی گونه‌های سازگار با شهر بندرعباس، اظهار کرد: در این زمینه تعدادی گونه مشخص شناسایی و در گلخانه نهالستان نسبت به تولید و تکثیر آنها اقدام شده است.

وی تصریح کرد: بررسی گونه های جدید و بومی  شامل پرنده بهشتی، کوردیا، خرگ، پلومریا، روسلیا، آکالیفا، لاله آفریقایی، بهیمه، پرغ، خرزهره، پشموک، طفروسیا و غیره در دستور کار گرفته است.

خادم افزود: پیش از این نیز درختان گلدار همچون مشعل جنگل، یاس درختی، گل کاغذی، تیویتیا، ختمی درختی، گل ابریشم و غیره، پس از بررسی کارشناسی در توسعه فضای سبز شهری استفاده شده است.

وی ادامه داد: تلاش‌ها برای افزایش تنوع گونه‌های گیاهی سازگار با آب و هوای بندرعباس همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: فضای سبز متنوع بر کیفیت زندگی و بهبود فضای زیستی شهری تاثیر مستقیم دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر بهره‌گیری از اصول و فنون علمی و استفاده از تخصص در حوزه فضای سبز افزایش یافته است.

خادم خاطرنشان کرد: عملکردی و زیبایی‌شناسی درختان، شکل تاج، نحوه رشد ریشه، هزینه‌های مربوط به حفظ و نگهداری، سازگاری با آب و هوا، مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و تنش های محیطی، مقاومت به شوری آب و خاک، ph بالا، سطح ایستایی بالا از جمله معیارهای انتخاب درختان برای فضای سبز بندرعباس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز