مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان :

وقف مشارکتی زمینه همدلی آحاد جامعه را فراهم می کند

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۲:۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۱۹۵۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اظهار داشت : در وقف مشارکتی زمینه مشارکت همه آحاد جامعه فراهم می کند و باعث ایجاد همدلی بین مردم می شود..

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، حجت الاسلام مهدیان  درجلسه وقف های مشارکتی که با حضور اعضای ستادی اوقاف برگزار شد اظهار داشت: گسترش فرهنگ ایجاد وقف‌های جمعی در استان تحقق شعار همه واقف باشیم است و باعث همدلی در جامعه می شود

وی با بیان اینکه وقف‌های مشارکتی یکی از سیاست‌های این سازمان است، اظهار کرد: وقف آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد،گاه افراد صدقه‌ای به نام وقف می‌دهند که تا سال‌ها اثراتش باقی می‌ماند

حجت الاسلام مهدیان با بیان اینکه مقام رهبری بر وقف‌های متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید دارند، ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که نیازهای هر شهرستان احصا شود  ودر اتاق‌های مشاوره مورد بررسی قرار گیرد

وی با اشاره اهمیت وقف و نقش آن در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف درجامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، تصریح کرد: اگر در گذشته یک نفر یک مدرسه را احداث می‌کرد، امروز اگر این امکان مادی برای بسیاری از تک‌تک افراد فراهم نباشد، می‌توان به جای یک نفر، هزار نفر را در امر ساخت یک مدرسه  و یا بیمارستان سهیم کرد و هر کدام به اندازه توان سهیم شوند که این خود مشارکتی است که این  مهم  همدلی را بین مردم به وجود می آورد.

حجت الاسلام مهدیان در ادامه به ضرورت موضوعیت وقف بعد از فراهم کردن امکان وقف اشاره کرد و گفت: وقف بعد از نیازهای جامعه شکل می‌گیرد؛ یعنی برای پر کردن خلأ‌های مورد شناسایی شده در جامعه، افراد خیر و واقف کار خیر را رقم می‌زنند. اما شناسایی نیازها در جامعه خود نیازمند سازو‌کار خاصی است که این مهم نیز در دفاتر مشاوره وقف عملیاتی می‌شود.

وی تأکید کرد: باید روش مشارکت مردم در وقف تسهیل شود و بسترهای لازم برای گسترش مشارکت همگانی در این زمینه فراهم شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان به لزوم ترویج سنت حسنه وقف با نیت های متناسب با نیازهای روز در جامعه اشاره و تصریح کرد: هدایت نیت واقفان به موضوعاتی همچون درمان ، اشتغال، ازدواج و تامین مسکن جوانان و در کل به نیازهای روز جامعه حتی مسائل علمی و پژوهشی، یک ضرورت است.

حجت الاسلام مهدیان در پایان گفت : ان شا الله امسال در استان شاهد وقف های جدید مشارکتی باشیم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز