مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

تأمین سرویس ایمن مدارس برعهده مقام عالی شهرها و روستاها

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۰۸:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۲۳۲۷
تأمین سرویس ایمن مدارس برعهده مقام عالی شهرها و روستاها
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تعیین تکلیف درخصوص تأمین خودروهای ایاب و ذهاب دانش آموزن در حوزه شهری توسط شهرداری و در حوزه روستائی از طریق فرمانداری و بخشداریها است که باید محور این تصمیمات، حفظ سلامتی دانش آموزان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی در جلسه پروژه مهرآموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: براساس مصوبه شماره یک و سه کارگروه استانی حمل و نقل دانش آموزی مورخ 30 اردیبهشت ماه 99 و به استناد ماده 11 آئین نامه اجرائی حمل و نقل دانش آموزی، تأمین وسیله نقلیه ایمن برای سرویس مدارس بر عهده آموزش و پرورش نمی باشد و فرمانداری و بخشداری در ایاب و ذهاب روستائی و شهرداری در حوزه شهر عهدار این مسئولیت خطیر هستند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی اعلام شده، مهلت ثبت نام شرکت های حمل و نقل در سامانه سپند از اول تا آخر خردادماه می باشد، افزود: از آنجایی که مسئولیت معرفی شرکت های حمل و نقل بر عهده شهرداری می باشد لذا مکاتبات با شهرداری های سراسر استان در خصوص معرفی شرکت های صلاحیت دار جهت ارائه خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان برای سال جاری انجام شده است.

دادی زاده به تشکیل کارگروه ماده 18 شهرستانها ومناطق اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری تعیین نرخ پیشنهادی سرویس مدارس درکارگروه ماده 18 شهرستانها انجام گرفته است که جهت اظهار نظر و تصویب نهایی به شوراهای اسلامی شهر ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان تصریح کرد: انجام تمامی امورات مربوط به سرویس مدارس در سامانه سپند مطابق سیاست ها و بخشنامه های ابلاغی از طرف وزارت کشور است که  کوشش شده است دستگاهها و نهادهای مجری حمل ونقل تحت نظارت مقام عالی و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستانها برای اجرای مطلوب و ایمن سرویس مدارس با تأکید برحفظ سلامت دانش آموزان، به آموزش و پرورش کمک کنند.

دادی زاده اضافه کرد: گام بعدی در اجرائی شدن سرویس مدارس، ثبت نام رانندگان در سامانه سپند می باشد که از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز و تا پایان ماه خاتمه می یابد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان هرمزگان خاطر نشان کرد: ثبت نام مدارس در سامانه سپند از اول مردادماه آغاز می شود و در ادامه والدین نیز از اول شهریور ماه با مراجعه به سامانه سپند نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند

دادی زاده گفت: آموزش وپرورش نیز با هدف آکاهی بخشی مدیران و تبادل نظر و نیز هماهنگی بیشتر، برنامه ریزی جهت برگزاری جلسات توجیهی مدیران مدارس، مدیران شرکت های پیمانکای و رانندگان سرویس مدارس در شهریور ماه 99 انجام می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز