در دیدار رییس سازمان جهادکشاورزی با استاندار هرمزگان مطرح شد:

نقش مهم کشاورزی و شیلات در توسعه اقتصادی و اشتغال استان

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۰۷:۵۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۵۰۵۳
در دیدار رییس سازمان جهادکشاورزی، با استاندار هرمزگان که بمناسبت هفته جهادکشاورزی برگزار شد، بر اهمیت هر چه بیشتر نقش مهم کشاورزی و شیلات در توسعه اقتصادی و اشتغال استان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فریدون همتی  در این دیدار ضمن تبریک هفته جهادکشاورزی به جهادگران این استان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان هرمزگان ظرفیت بالایی اظهار کرد: بخش کشاورزی و شیلات بایستی درآمد و اشتغال استان را تامین نماید.

وی در ادامه به لزوم ذخیره سازی آب ها و استفاده در بخش کشاورزی اشاره داشت و افزود: استان ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی داشته و گلخانه های استان می تواند در کشور سرآمد باشد.

استاندار هرمزگان همچنین ظرفیت بخش تحقیقات در کشاورزی در استان را بالا دانست و خاطرنشان ساخت: متخصصان در بخش کشاورزی استقرار یافتند و مدیران این بخش نیزنظارت و حضور میدانی در پروژهها داشته که این امر به خودی خود ارتقاء بخش کشاورزی را همراه خواهد داشت.

به گفته همتی، آموزش‌ و ترویج در کشاورزی و شیلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

وی در ادامه بخش کشاورزی و شیلات استان را از بخشهای مهم در توسعه اقتصادی دانست وابراز داشت: اعتقاد و ایمانی که به بخش کشاورزی و شیلات در توسعه اقتصادی و اشتغال استان داشته به صنعت ندارم.

استاندار هرمزگان، با اشاره به اینکه بایستی انسجام و وحدت در تمامی بخش های کشاورزی برقرار باشد، اظهار داشت:  بخش کشاورزی سرشار از نیروهای توانمند و متخصص بوده که بایستی فعال و محقق باشند، جهادکشاورزی و دستگاههای وابسته روحیه جهادی را حفظ نمایند.

همتی در پایان افزود: با بهره وری آب و محصول، خروجی مناسب از محصول استان خواهیم داشت.

علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: تاکنون حدود 1800 فقره مجوز در بخش کشاورزی صادر شده است که بالغ بر 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان انجام شده است.

وی با اشاره به سامانه های نوین آبیاری در استان افزود: با حمایت و پیگیری استاندار در سال گذشته 112 میلیارد ریال اعتبار جهت این سامانه عملیاتی شده است.

این مسوول ادامه داد: احداث گلخانه های در سال گذشته 285 هکتار بوده که امسال500 هکتار برنامه داشته، اصلاح باغات 3 هزار هکتار در سالهای گذشته انجام شده و 3 هزار هکتار نیز برنامه امسال می باشد و 2 هزار هکتار آن در دشت میناب است.

باقرزاده ضمن قدردانی از حمایت و پیگیری های استاندار هرمزگان برای تحقق اعتبارات بخش کشاورزی استان ابراز داشت: امسال با پیگیری و حمایت استاندار هرمزگان 408 میلیارد تومان اعتبار عمرانی بخش کشاورزی تخصیص داده شده است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی هرمزگان روند رو به رشدی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز