صورت گرفت؛

برگزاری سومین نشست ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز قشم

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۳:۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۵۸۴۵
برگزاری سومین نشست ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز قشم
سومین نشست تصمیم گیری در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز و فعال در مشاغل صیادی به ویژه صید ماهی متو در منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،، محورهای گفتگو در این جلسه که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مشاوران و مدیران این سازمان، ریاست اداره اطلاعات، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران، رییس اداره شیلات و نماینده دریابانی شهرستان قشم برگزار شد، لزوم جایگزین کردن نیروهای بومی به جای استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز در فرآیند صید و خشک کردن ماهی متو بود.

استفاده از ظرفیت شرکت های کاریابی برای پر کردن فضای خالی اشتغال در بخش شیلات جزیره، مکانیزه کردن بخشی از فرآیند تخلیه و بارگیری ماهی، استفاده از نرم افزارهای خوداظهاری در هنگام صید، الزام تعاونی ها به کارفرمایان مربوطه برای استفاده از نیروهای انسانی بومی و یا اتباع بیگانه مجاز، تشکیل کارگروه متشکل از نیروهای انتظامی، دریابانی و شیلات برای پیگیری ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز و فعال در صیادی و برخورد قاطع با  اجاره دهندگان و کارفرمایانی که به این افراد محل سکونت و کار ارایه می دهند، از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان این جلسه، مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تاکید بر این مطلب که اتباع بیگانه مجاز درواقع شهروندان این منطقه محسوب می شوند، عنوان داشت: به همین نسبت نیز حضور اتباع بیگانه غیرمجاز باعث اخلال در قوانین و اصول شهروندی می شود.

وی همچنین از  تامین اقلام بهداشتی مانند ماسک و گان مورد نیاز در بخش های نظامی، انتظامی و دریابانی توسط مدیریت اجتماعی و سلامت منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: با دستور مستقیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، چند اتوبوس و ون برای انتقال اتباعی که درقشم به صورت غیرمجاز فالیت دارند، توسط مشاور امنیتی و انتظامی این سازمان در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفته است.

گفتنی است، بخش بزرگی از اشتغال صنعت صید و شیلات جزیره قشم توسط اتباع بیگانه غیرمجاز اشغال‌شده که خروج این افراد، فرصت اشتغالی برای نیروهای بومی ایجاد می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز