رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

مبتلایان در سنین پایین علامت دار نیستند

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۴:۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۹۶۳۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران استان ، گفت: افراد در سنین پایینی که بیماری زمینه ای نداشته باشند احتمال مرگ کمتر است و ۹۹ درصد این افراد علامت دار نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر حسین فرشیدی در مورد افزایش آمار ابتلای کودکان به کووید ۱۹ عنوان کرد : در بیمارستان کودکان کل بستری‌های کرونا ۳۲ نفر بوده‌اند.

وی در خصوص فوت کودکان توسط کووید ۱۹  افزود : در کل دو فوتی داشته‌ایم. شیرخوار ۱۱ ماهه  و احتمال ما آن است که داروی دیگری را ناشی از سرماخوردگی استفاده کرده است و  دختر ده ساله که  در حال بررسی هستیم که آیا داروهای ورزشی استفاده کرده یا خیر؟ در مورد کودکان ابتلای کمتری داریم و مواردی هم که بوده‌اند، بهبود یافته‌اند.

فرشیدی  با بیان اینکه  در نقطه اوج پیک کرونا در هرمزگان هستیم ، افزود : بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با عمر بیش از ۴۰ سال و تأسیسات فرسوده در حال کار است که قرار است با کمک بیش از ۵۰ میلیارد تومانی نیز از سوی دولت و دکتر نوبخت ، تجهیز و بهسازی بیمارستان شهید محمد بندرعباس را در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول با بیان اینکه بحث تجهیز بیمارستان شریعتی بندرعباس آغازشده و به‌صورت موقت و عملیاتی در این ماه امیدواریم این بیمارستان را تحویل بگیریم، خاطرنشان کرد: باید از استاندار، مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس و سازمان برنامه و بودجه استان هرمزگان در همراهی و پیگیری مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تقدیر کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  هرمزگان با بیان اینکه تعداد کرونا مثبت در هرمزگان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: اما تعداد بستری‌های کرونایی نیز ثابت است و تعداد مرخصی‌ها در حال پیشی گرفتن از بستری است و این نشانه خوبی برای ماست.

این مسئول  با اشاره به اینکه با ادامه این روند از پیک کرونا در هرمزگان در آینده‌ای نزدیک عبور می‌کنیم، اضافه کرد: اکنون ۳۰ نفر در بخش (آی.سی.یو) حضور دارند و متأسفانه در وضعیت مناسب جسمانی قرار ندارند.

وی با بیان اینکه برای شهرستان بشاگرد سه آمبولانس ویژه برای مناطق صعب‌العبور منطقه در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: در حال حاضر در نقطه اوج پیک کرونا در استان هرمزگان قرار داریم به‌ویژه در شهر بندرعباس که این موضوع نیز قله قرار دارد.

فرشیدی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه آمار را کتمان نمی‌کنم و نکرده‌ام، افزود: دو گروه بیمار وجود دارد گروهی که علامت ندارد و در حال فعالیت هستند و گروهی دیگر علامت‌دارند که از زمان شروع علامت تا دو هفته باید قرنطینه و در معرض دیگر نباشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ کادر درمان و بهداشتی هرمزگان به کرونا مبتلا شده که ۴۰ درصد از آن‌ها پس از بهبود به سرکار بازگشته‌اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای مردادماه یک تا دو هزار نفر را به‌صورت تصادفی تحت آزمایش سرولوژی قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه تخت بستری بیمار و دارو به‌اندازه کافی در هرمزگان موجود است، اضافه کرد: تخت به‌اندازه کافی موجود و نیازی به اعزام بیماران به استان‌های معین نداریم و روزانه ۲۰ تخت به مجموعه مراکز درمانی استان هرمزگان اضافه می‌کنیم که از روز گذشته این نیاز احساس نشده است.

وی ادامه داد: پلاسما درمانی را شروع کرده‌ایم و طرح کشوری است که بر روی بیش از ۱۰ نفر این امر رخ‌داده است و کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی مشخص می‌کند که بر روی چه کسی باید انجام شود.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز