عضو شورای شهر بندرعباس :

هرمزگان نیازمند تاسیس هنرستان بهیاری

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۱:۳۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۹۶۵۹
عضو شورای شهر بندرعباس گفت : نیازمند تاسیس هنرستان بهیاری در هرمزگان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،بواشه ضمن تشکر از کادر درمانی ، مردم شهر بندرعباس و تمام عوامل بیمارستانی کوئید ۱۹ که در جهت جلوگیری از شیوع بیماری  و قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا تلاش می کنند ،  اظهار کرد: هرمزگان با کمبود نیروی بهیار مواجه است  که در سال های اخیر آموزش و جذب نیروی بهیار مظلوم واقع شده است و بحران کرونا این نیاز را ضروری تر کرده است.

وی افزود: نزدیک 250 نفر از کادر پر تلاش درمانی دچار بیماری شدند و خستگی نیروهای  بیمارستانی از جمله پرستاران ، پزشکان و بهیاران باعث شده که نیاز مبرم به جذب نیرو در دانشگاه علوم پزشکی  بیش از پیش محسوس شود.

بواشه تاکید کرد: با تکمیل و افتتاح 5 بیمارستان در حال ساخت دیگر در استان و افزایش حدود 1300 تختخواب به تخت های درمانی علوم پزشکی  افزوده می شود که در پی آن نیازمند جذب نیرو خواهیم بود.که اگر چاره ای اندیشه نشود  هنرستان بهیاری تاُسیس  و آموزش نیروی متخصص بیمارستانی صورت نگیرد قطعا در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهیم بود.

عضو شورای شهر بندرعباس، گفت: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی طی دو مرحله آگهی استخدام در آبان ماه 98 و خرداد ماه 99  جذب کادر درمانی از جمله پرستار و بهیار نموده است که بدلیل عدم توجه بعضی از مدیران وقت و عدم نیاز سنجی و پیش بینی لازم و آینده نگری در این زمینه ، در حال حاضر نیروهایی از استان های همجوار به دلیل نداشتن حتی یک هنرستان بهیاری جذب می شود که عموما پس از سپری کردن مراحل جذب  و حتی دوره ی کار ورزی و کسب تجربه درخواست جا به جایی دارند و به استان خود باز می گردند در نتیجه باز هم هرمزگان  با کمبود کادر درمان رو به رو می شود.

وی با اشاره به اینکه طی بررسی های انجام شده 17 دبیرستان بهیاری دخترانه و پسرانه در سایر استان های همجوار وجود دارد، تصریح کرد: از استاندار،نمایندگان مجلس ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل آموزش و پرورش  تقاضادارم به این مساله توجه کنند و تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید همانند سایر استان ها در هرمزگان هم  دبیرستان بهیاری تاسیس شود تا بتوانیم نیروی بومی بهیار آموزش دهیم.

بواشه تاکید کرد:آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرده است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای سال تحصیلی جدید هنرستان بهیاری همانند سایر استانهای همجوار تاُسیس که ساز و کار و اساسنامه آن نیز فراهم می باشد.از طرفی هم از سال 96 علیرغم  مصوبه شورای آموزش و پرورش استان  برای تاسیس این هنرستان  اما دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم در این زمینه انجام نداده است.اگر در سال 96 این اتفاق می افتاد، امسال ما شاهد جذب نیروهای بومی و ماندگار از همین دختران و پسران هرمزگانی با توجه به مشکل بیکاری پس از گذراندن دوره سه ساله در دبیرستان کار ودانش مذکور و تاییده دیپلم بهیاری توسط آموزش و پرورش جذب بیمارستانهای استان بودیم.

وی در پایان خاطر نشان نمود: اگر این اتفاق نیفتد ظلم بزرگی به شهر بندرعباس ،کادر درمانی و جامعه پزشکی استان خواهد بود. چراکه ما همچنان باید شاهد جذب بهیار و پرستار از استان های همجوار باشیم،در حالی که جوانان ما همچنان بیکار ونبود دبیرستان بهیاری همچنان احساس می گردد.

نظر شما