مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد:

حدود یک چهارم دریانوردان ایرانی در هرمزگان فعالیت دارند

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۹:۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۰۰۶۰
حدود یک چهارم دریانوردان ایرانی در هرمزگان فعالیت دارند
در یک اقدام هماهنگ با سایر بنادر کشور آیین بزرگداشت روز جهانی دریانورد در بندر شهید رجایی برگزار و از تلاش دریانوردان کشتی های مستقر در این بندر با اهدا گل و هدایا تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در حاشیه این مراسم تلاش دریانوردان را در ایامی که ویروس کرونا جهان را در سیطره خود قرارداده بود قابل تقدیر دانست و گفت: همانگونه که در پیام دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی به نیکی بدان اشاره شده بود دریانوردان در این ایام با تلاش مجدانه خود نقش مهمی را در زنجیره تامین کالاهای مورد نیاز مردم در سراسر جهان برعهده داشتند که این تعهد و نیک عهدی قابل تقدیر است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون نفر دریانورد در جهان به فعالیت دریانوردی اشتغال دارند که از این میزان سهم دریانوردان ایرانی حدود ۱۳۰ هزار نفر است اظهارداشت: تعداد ۳۳ هزار نفر از این جمعیت ( یعنی حدود یک چهارم دریانوردان ایران ) در استان هرمزگان فعالیت می کنند.

عفیفی پور ضمن اشاره به موقعیت ممتاز استان و وجود بنادر مهمی مثل شهید رجایی، شهید باهنر، لنگه، قشم،کیش و جاسک افزود: بیش از ۵۰ درصد دریانوردان دنیا حداقل یک بار به بنادر استان  هرمزگان تردد داشته اند این در حالی است که حدود ۸۰ درصد از دریانوردان دنیا نیز حداقل یک بار از آب های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران گذر نموده اند.

این مقام مسئول شمار بانوان دریا نورد کشور را  ۱۸۷ نفر اعلام کرد و اذعان داشت: استان هرمزگان از جمعیت کل بانوان دریانورد کشور، سهمی ۱۳۳ نفری را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: این مشارکت چشمگیر بانوان دریانورد هرمزگانی در مقایسه با سایر استان های ساحلی کشور، نه تنها بیانگر جایگاه دریا و دریانوردی در شاکله خانواده مردم هرمزگان بلکه بیانگر توانمندی و نقش بسزای بانوان  دریانوردان هرمزگانی در توسعه دریا محور بوده است.

شایان ذکر است ۲۵ june برابر با ۵ تیرماه از سوی سازمان جهانی دریانوردی روزجهانی دریانورد نامگذاری شد که همه ساله با برگزاری مراسمی از تلاش های دریانوردان نمونه کشور قدردانی می شد که امسال به دلیل شرایط متاثر ازشیوع  ویروس کرونا و رعایت اقدامات بهداشتی مراقبتی این مراسم به شکل همزمان و با رعایت پرتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی در بنادر کشور صورت پذیرفت .

نظر شما