معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد:

درمان بیماران مبتلا به کرونا تحت پوشش بیمه است

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۹:۴۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۰۶۵۴
درمان بیماران مبتلا به کرونا تحت پوشش بیمه است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در پاسخ به خبری مبنی بر دریافت هزینه درمان از یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: بر اساس آخرین بخشنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان بیماران مبتلاء به کووید 19 رایگان نبوده و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند و یا در حین درمان، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،عبدالله غریب زاده افزود: البته برخی از بیماران بی بضاعت که بعضا تحت پوشش هیچ بیمه ای هم نبودند، با همکاری بخش مددکاری بیمارستان که در این راستا با کمک خیرین نیز همراه بوده، در خصوص هزینه درمان آنان بر اساس میزان تمکن مالی بیماران مساعدت لازم صورت می گیرد و با توجه به اینکه برخی از داروهای درمان کووید ۱۹ بسیار گران می باشد و پاره ای از خدمات نیز خصوصا داروها تحت پوشش بیمه ها نمی باشد، با همکاری و کمک خیرین توانستیم کمک حال افراد بی بضاعت باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر 518 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند و دانشگاه علوم پزشکی تلاش دارد با استفاده از ظرفیت خیرین بزرگوار در تامین داروها و خدمات فاقد پوشش بیمه ای هزینه درمان بیماران را کاهش دهد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تمام افراد تابعیت جمهوری اسلامی، قاعدتا باید تحت پوشش بیمه درمانی باشند و افرادی که به هر علتی تا کنون فاقد بیمه هستند و تحت پوشش هیچ سازمان بیمه ای نمی باشند، می توانند از خدمات درمانی بیمه سلامت ایرانیان استفاده کنند.

غریب زاده بیان کرد: بیمه سلامت در جهت بهبود اوضاع سلامت و درمان افراد جامعه ارائه‌شده تا برای افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، قدمی بزرگ بردارد.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: بر اساس مصوبات قانونی و ابلاغ وزارت بهداشت، همه افراد ایرانی تحت پوشش بیمه بر اساس تعرفه بیمه ای تحت درمان قرار می گیرند و مابقی هزینه (فرانشیز درمانی) بر عهده بیمار است؛ لذا اگر بیماری بضاعت مالی برای پرداخت حق فرانشیز نداشته باشد، مساعدت مالی برای بیمار بر اساس فرآیند مددکاری بیمارستان صورت می گیرد.

وی همچنین در خصوص هزینه درمان بیماران کرونایی اتباع خارجه مجاز که دفترچه بیمه دارند، گفت: سهم پرداختی هزینه درمان بیمار توسط سازمان بیمه گر ۹۰ درصد و شخص بیمار ۱۰ درصد می باشد؛ در صورتی که بیمار توانایی پرداخت این ۱۰ درصد را نداشته باشد، مساعدت بر اساس بضاعت بیمار  و طی فرآیندهای مددکاری صورت می گیرد؛ برای اتباع غیر مجاز فاقد بیمه نیز از طریق مددکاری مساعدت لازم صورت می پذیرد و هزینه درمان بیماران کرونایی چه ایرانی و چه اتباع خارجی رایگان نمی باشد.

غریب زاده تاکید کرد: در صورتی که بیماری فاقد هر گونه   بیمه درمانی باشد، میتواند در زمان بستری، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد که بر اساس تعرفه بیمه ای میزان پرداختی آن به بیمارستان متفاوت خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز