مدیرکل بنیاد هرمزگان خبرداد:

برگزاری آیین بزرگداشت شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۰۸:۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۳۴۵۷
برگزاری آیین بزرگداشت شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: آیین بزرگداشت شهدای پرواز ۶۵۵ در محل سقوط هواپیما، میان آب های خلیج فارس برگزار و محل حادثه گلباران می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عطا ناوکی ضمن اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت شهدای پرواز ۶۵۵ صبح روز پنجشنبه در محل سقوط هواپیما برگزار می شود، اظهار کرد: ۱۲ تیر سال ۶۷ یکی از دردناک ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت.

وی با بیان اینکه رویداد تلخ ۱۲ تیر، باعث بیداری مجدد و مقاومت بیشتر ملت غیور ایران شد، افزود: هر سال در چنین روزی مسئولان، خانواده های معظم شهدا و جمعی از ایثارگران با حضور خود در مکان حمله نظامی آمریکا به پرواز ۶۵۵، یاد این عزیزان را گرامی می دارند.

این مسول ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده، مراسم بزرگداشت این شهدا با جمعیت کمتری برگزار می شود.

ناوکی ارج نهادن به مقام والای ایثارگران و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را امری واجب دانست و افزود: اگر یکدل و یکرنگ باشیم و به منویات گهربار و فرمایشات معنوی مقام معظم رهبری گوش دهیم، بی شک نقشه دشمنان را خنثی می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان تصریح کرد: هر چند هدف دولت آمریکا از حمله به هواپیمای مسافری ۶۵۵ این بود که ثابت کند برای مقابله با ایران، دست به هر جنایتی می زند، مسئولیت حادثه را نپذیرفت و هیچ‌کدام از خدمه ناو وینسنس محکوم نشدند.

وی حقوق بشر آمریکایی را یک حیله آشکار دانست و اظهار کرد: همه جوامع آگاه هستند که آمریکا جزء بزرگترین ناقضان حقوق بشر دنیا است.

ناوکی گفت: یکی از جهادهای کبیر امت اسلامی در راستای مقابله با مهاجمان غربی این است که در برابر فرهنگ های اشتباه و خطرساز آنها منفعل نشویم و با اعتقادات دینی تحقق دهنده راه ارزشمند و آرمان های بزرگ شهدا باشیم.

این مقام مسئول در پایان با ابراز تأسف نسبت به جنایت آمریکا افزود: در فاجعه پرواز ۶۵۵، ۲۹۰ سرنشین بی گناه جان باختند که ۱۱۸ نفر از آنان زن و کودک بودند.

گفتنی است؛ استان ‌هرمزگان بیش از یک هزار و 500 شهید، دو هزار و 861 جانباز و 341 آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز