مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد:

پهلوگیری ۳۳۱ فروند کشتی حامل فرآورده های نفتی در بندر نفتی خلیج فارس

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۰۹:۴۴:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۷۹۵۹
پهلوگیری ۳۳۱ فروند کشتی حامل فرآورده های نفتی در بندر نفتی خلیج فارس
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه تیر ماه ۳۳۱ فروند کشتی حامل فرآوردهای نفتی در بندر نفتی خلیج فارس واقع در بندرشهیدرجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اله مراد عفیفی پور با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه  آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بخصوص در حوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده و حمایت نیروهای متخصص در همسنجی صورت گرفته نه تنها در حوزه نفتی کاهش رویت نشده  بلکه آمارها رشد  ۲.۷۹ درصدی را نشان می دهند .

وی افزود: در مدت زمان یاد شده ۳۳۱ فروند کشتی در بندر نفتی خلیج فارس پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری  آنها صورت گرفته است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: از این میزان کشتی  ۵۲ فروند با تناژ ۴ میلیون تن بوده که فرآوردهایی نفتی همچون  نفت خام، کاندنسیت وMTBE را تخلیه نموده اند و ۲۷۹ فروند نیز کشتی با تناژ ۴.۱ میلیون تن سایر فرآورده های نفتی و هیدروکربن ها را  از بندر نفتی خلیج فارس به مقصد اقصی نقاط دنیا بارگیری نموده اند.

عفیفی پور خاطر نشان کرد: طرح های توسعه برای فعالیت های نفتی در بندر شهیدرجایی شامل اقدامات توسعه ای از طریق جذب سرمایه گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید بعنوان  طرح های مهم توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی سال ۹۹ است که با بهره برداری از این طرح ها در آینده ای نزدیک  ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از  ۳۰ درصد افزایش می یابد.

شایان ذکر است بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژ اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهمترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت می نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز