مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبرداد:

ترانزیت بیش از ۸ هزار خودرو به کشورهای آسیای میانه

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۹:۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۸۴۸۵
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه، از جابجایی یک میلیون تن انواع کالا، افزایش ۱۹ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی و ترانزیت بیش از ۸ هزار دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری تا نیمه تیر ماه در در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، قاسم عسکری نسب اظهار داشت: طی دوره زمانی ۳ ماه نخست سال ۹۹، در مجموع ۹۵۶ هزار تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر تابعه آن تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، ۴۶۹ هزار و ۵۵۹ تن  با رشد ۴ درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۴۸۶ هزار و ۴۶۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به صادرات ۲۳۳ هزار و ۶۶۵ تن کالای غیر نفتی با رشد ۱۹ درصدی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، سهم بندرلنگه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام ۴۲ هزار و ۷۸۶ تن بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۱۷ هزار و ۹۸۲ تن رسید که ۹ هزار و ۶۵۰ تن از اینگونه کالاها در بندرلنگه و بنادر تابعه آن وارد شده است.

عسکری نسب با بیان اینکه  بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشور های آسیای میانه محسوب می شود عنوان کرد: در ۳ ماه نخست سال ۹۹ بیش از  ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو بدون هیچگونه سانحه و خسارتی از طریق بندرلنگه به کشور های آسیای میانه ترانزیت  شده است.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را یک هزار و ۴۸۵ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری ۱۹۳ فروند شناور، بالای هزار تن و ۲ هزار و ۷۷۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز