در دیدار استاندار هرمزگان با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد:

مردم هرمزگان سهامدار مهمترین ‌پروژه عمرانی استان می شوند

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۹:۲۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۹۰۴۶
استاندار هرمزگان، با معاون امور تعاون وزارت تعاون و مدیرکل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فریدون همتی در خصوص این دیدار، عنوان کرد: در این نشست استفاده از ظرفیت و مشارکت و سرمایه‌گذاری تعاونی‌های استان هرمزگان در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: از این طریق می‌توان طرح‌های بزرگی همچون ساخت بیمارستان در استان را در قالب تعاونی سهامی عام با مشارکت و سرمایه گذاری مردم اجرایی کرد.

استاندار هرمزگان افزود: فعال شدن تعاونی های مرزنشینان و اختصاص سوخت به مرزنشینان هرمزگان از طریق این تعاونی ها نیز پیگیری و بررسی شد.

همتی خاطرنشان کرد: با دستور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد این پیشنهادات با همکاری و حمایت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، اجرایی شوند.

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح تامین مالی خرد تضمین شده گفت: در طرح تامین مالی خرد تضمین شده با اهدافی چون حمایت از طرح های مهم اقتصادی و دانش بنیان با کارمزد اندک، تامین مالی طرح های فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمک به توزیع عادلانه ثروت در کشور، سرمایه خرد مردم به جای پس انداز در بانک ها به طور مستقیم در طرح های اقتصادی سرمایه گذاری شده و با توجه به میزان سهام، سود مطلوبی را نصیب افراد می نماید و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز به جهت اعتماد سازی و ایفای نقش تحلیل خطر، اصل سرمایه را تضمین می نماید. همتی افزود:با توجه به اینکه صندوق ضمانت به نمایندگی از دولت اصل سرمایه مردم را تضمین کرده مردم هیچ نگرانی در خصوص اصل سرمایه خود را نخواهند داشت.

همتی یادآور شد: پیگیری طرح اختصاص سوخت به مرزنشینان و تکمیل بیمارستان ۵۰۱ تخت‌خوابی بندر عباس به کریدور آزادراه ساحلی جنوب کشور با مشارکت مردمی در قالب تعاونی سهامی عام و تضمین سرمایه های مردم توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون می تواند اقدامی بی نظیر برای مردم هرمزگان باشد.

نظر شما