🔻در نشست مشترک روسای هیات مدیره و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم عنوان شد :

تقویت تعاملات دوجانبه قشم و کیش کاهنده آسیب تحریم ها به کشور

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۳:۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۰۱۳۵
تقویت تعاملات دوجانبه قشم و کیش کاهنده آسیب تحریم ها به کشور
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست مشترک روسای هیات مدیره و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم گفت: تقویت ارتباطات و تعاملات دوجانبه بین مناطق آزاد قشم و کیش به کاهش آسیب های ناشی از تحریم ها به کشور کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، نشست مشترک روسای هیات مدیره و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم  امروز پنج شنبه 26 تیرماه به میزبانی منطقه آزاد کیش در محل سالن رازی برگزار شد.

حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نقش سازنده مناطق آزاد در دوران تحریم های ناجوانمردانه اظهار داشت: استان هرمزگان با داشتن دو منطقه آزاد نقش بسیار مهمی در حل مسایل تحریمی کشور دارد و باید با گسترش ارتباطات و هماهنگی ها بین مناطق آزاد کشوربر این جایگاه تاکید کرده و با تمام توان از ظرفیت وجود این مناطق استفاده کرد.

وی بر قدمت جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور تاکید کرد و گفت:  کیش قطب گردشگری کشور است که با سرمایه گذاری در این صنعت، تجارب ارزنده ای برای ارایه به ما دارد.

مومنی ادامه داد: منطقه آزاد کیش در حوزه زیرساخت ها، تامین منابع مالی و احیای منابع مالی جدید اقدامات بسیار خوبی انجام داده که می تواند با اشتراک گذاری به سایر مناطق به تقویت زیربنای اقتصادی این بخش ها کمک کند زیرا مناطق آزاد را نمی توان با فروش زمین اداره کرد و باید به سمت تامین های مالی جدید و درآمد پایدار رفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: جزایر کیش و قشم باوجود این که در یک منطقه جغرافیایی هستند اما در حوزه اجتماعی بسیار تفاوت دارند.

این مقام عالی بر نقش پراهمیت جامعه محلی در قشم تاکید کرد و گفت: توسعه صنایع شیلاتی با همراهی جامعه محلی محقق شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از توسعه صنایع مختلف در جزیره قشم خبر داد و اضافه کرد: حوزه های صنایع نفت، گاز و انرژی، شیلات، کشتی سازی و ... در حال پیشرفت های بزرگی هستیم.


تجارب قشم در حوزه تولید انرژی قابل استناد است

غلامحسین مظفری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز از موفقیت های قشم در حوزه تولید انرژی تقدیر کرد و این تجارب را برای استفاده در منطقه آزاد کیش قابل استناد دانست و بیان داشت: تامین برق برای جزیره کیش بسیار مهم است.

وی با اشاره به تعاملات تجاری بین این دو منطقه آزاد گفت: این ارتباطات در حوزه های دیگری که قشم در آن ها موفق بوده از جمله؛ فعالیت های دریامحوری مانند صنعت  پرورش میگو و انتقال آب باید گسترش پیدا کند.

مظفری تجارب موفق کیش در حوزه ساخت و ساز و ایجاد ارزش افزوده را یادآور شد و برای اشتراک گذاری آن ها با منطقه آزاد قشم اعلام آمادگی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تقدیر از همکاری اعضای این مجموعه اضافه کرد: در حال حاضر ما بیش از دو هزار میلیارد تومان منابع مالی داریم  و تمام پروژ ه های زیربنایی را مجددا  فعال کرده ایم.

وی از افتتاح سالن فرودگاه کیش  تا پایان سال جاری خبر داد و عنوان داشت:  کیش در حوزه آتی، شرکت های دانش بیان و رمز ارز کارهای بسیار خوبی انجام داده و پیش بینی زیرساخت های شهری برای ۲۵ سال آینده طراحی شده است.

 

نظر شما