رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان هرمزگان خبر داد:

اعلام فراخوان تدریس در شهریور امسال

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۷:۴۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۲۷۸۷
رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان هرمزگان، در نشست ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران استان ، گفت : فراخوان تدریس امسال در شهریورماه 99 اعلام و تا قبل از ترم بهمن کد مدرسان فراخوان ، صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان،دکتر موسی جاودان با بیان اینکه نحوه جذب مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی متفاوت است ، افزود : در این دانشگاه سه گروه مدرس داریم ؛  گروه اول مدرسان آموزشی ، گروه دوم مدرسان معارف و گروه سوم مدرسان خبره یا تجربی هستند .

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی -کاربردی با هدف اصلاح هرم شغلی و تربیت نیروی انسانی ماهر در سال 1370 تاسیس شده است، عنوان کرد : تاکنون بیش از 50 عنوان برنامه درسی کوتاه مدت به دبیرخانه  کمیسیون برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه پیشنهاد شده و با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته بیش از 15عنوان در این دبیرخانه مصوب شده و آماده اجرا است.

جاودان  تدوین و بازنگری برنامه های درسی  رایکی از مهم ترین فعالیتهای دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به رسالت آن دانست و اظهار کرد : واحد استانی هرمزگان اهتمام ویژه ای را برای تحقق اهداف عالیه دانشگاه در این زمینه دارد.

وی یادآور شد  :  با توجه به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انحلال مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی و فرهنگ و هنر تعطیل شدند و این موجب کاهش دانشجو در گروه کشاورزی و فرهنگ و هنر شده است.

این مسئول  خاطر نشان کرد :  مراکز علمی کاربردی در سال 98 در بیش از 100 کد رشته اقدام به پذیرش دانشجو داشته اند بیشترین سهم پذیرش دانشجو در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و صنعت بوده است .

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی  هرمزگان با بیان اینکه مدرسان آموزشی از طریق فراخوان جذب می شوند ، اضافه کرد : آخرین فراخوان جذب مدرس در سال ۹۸ بود که با توجه به وضعیت پیش آمده در کشور هنوز به پایان نرسیده و فعلاً در مرحله برنامه ریزی برای برگزاری مصاحبه کارگروه تخصصی است.

وی  ادامه داد : پس از  برگزاری جلسات مصاحبه علمی ، تخصصی و دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی و روش و فنون تدریس ، تا شهریور  کد مدرسی ، مدرسان فراخوان سال ۹۸  صادر می شود.

جاودان  بیان داشت :  افرادی که دارای مجوز از نهاد نمایندگی استانی یا کشوری باشند پس از گذراندن دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی برایشان کد مدرسی صادر می شود  و افرادی که مجوز ندارند باید در جلسات مصاحبه شرکت و مراحل فراخوان را طی نمایند.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی  هرمزگان به رشته های کاردانی فنی آسانسور، کاردانی فنی شیلات_ صید و بهره برداری میگو، کاردانی حرفه ای گردشگری و محصولات امور دامی بعنوان برخی از رشته های نسبتا جدید مراکز علمی کاربردی اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات مربوط به نیازسنجی، عدم همکاری شرکت ها و بنگاه های صنعتی نسبت به نیازهای شغلی آینده است، افزود:تمام تلاش های که تا کنون صورت گرفته نتیجه چندانی نداشته؛ چراکه پذیرش رشته ها در مراکز اگر بر مبنای اعلام نیاز بنگاه های اقتصادی باشد می توان بر اساس نیاز بنگاه های صنعتی نیروی متخصص را تربیت کرد به طوری که دوره نظری و کلاس درس را در دانشگاه و دوره کاربینی و کارورزی را که بالغ بر ۵۰۰ ساعت است در همان بنگاه صنعتی کار یاد می گیرد و پس از فراغت از تحصیل به عنوان یک فرد کاردان، کارشناس و مطلع وارد عرصه صنعت می شود.

وی ادامه داد :از  فواید نیاز سنجی  کاهش دانش آموختگان بیکار و هم تربیت نیروی کارآمد می باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی  هرمزگان، با ذکر این موضوع که  نیاز سنجی شغلی و آموزشی نیاز به فاکتورهایی چون افراد متخصص، هزینه لازم، ثبات و پایداری در برنامه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و شغلی دارد،  تصریح کرد :  حال اگر این فاکتورها نباشد نیازسنجی ، مشکلی را حل نمی کند بلکه نیاز سنجی های جزیی، غیر استاندارد و تبلیغاتی می شود  که با توجه به عوامل ذکر شده نمی توان از آن بهره ای کسب کرد.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز